Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


donderdag 8 november 2007

Spectaculaire groepsduik met 1500 mensen in zee bij Zandvoort

Rotterdam, 4 november- 1500 Kinderen en volwassenen hebben vandaag om 14.00 uur een duik in de Noordzee genomen vanaf het strand in Zandvoort. Ze hebben daarmee laten zien dat het hen menens is met de bescherming van de natuur onder water. De herfstduik was een initiatief van het Wereld Natuur Fonds (WNF) in samenwerking met Center Parcs.

De massale groepsduik was een onderdeel van de WNF-bewustwordingscampagne ‘Kies voor
een levende zee’, die op 30 september van start is gegaan. Nadat de deelnemers een warming up hadden gekregen van Gaston Starreveld, ambassadeur van de Nationale Postcodeloterij, doken ze, met zwemband en actie-t-shirt, het koude water in. Bekende Nederlander die meedook was tv-presentator Harm Edens.

Veel deelnemers hadden zich laten sponsoren en met oog hierop een eigen pagina aangemaakt op de speciale actiewebsite www.wnf.nl/duikmeeinzee. Er is een totaalbedrag aan sponsorgeld opgehaald van 8176,94 euro. De opbrengst komt ten goede aan de introductie van verantwoorde vishaken in de tonijnvisserij die de bijvangst van zeeschildpadden en andere zeedieren tegengaat. Jaarlijks sterven nu nog 50.000 schildpadden een nutteloze dood als bijvangst in de tonijnvisserij.

De deelnemer met het hoogste sponsorbedrag was Mireille Verkolf uit Amsterdam. Zij kreeg als prijs een geheel verzorgd arrangement in een van de parken van Center Parcs. Met de campagne ‘Kies voor een levende zee’ wil het WNF aandacht vragen voor de bedreigingen van het leven onder water door overbevissing en bijvangst. Onlangs verspreidde het WNF met oog hierop de geheel vernieuwde VISwijzer, waarop staat te lezen welke vis je verantwoord kunt eten. Ook vandaag werd de VISwijzer volop uitgedeeld.

“Het is voor het WNF een enorme opsteker dat zo veel mensen met deze duik hebben laten zien dat ze ons werk voor een gezonde zee steunen”, aldus Carel Drijver, hoofd WNFprogramma Oceanen & Kusten. “Met de sponsoropbrengst kunnen we Aziatische vissers stimuleren om over te schakelen op vishaken die de zeeschildpad sparen. Maar mensen in Nederland kunnen ook zelf nog veel doen. Gebruik de VISwijzer en koop verantwoorde vis! Ook hoop ik dat restaurants meer duurzaam gevangen vis op de menukaart zetten”.

Bron: Persbericht Center Parcs