Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


donderdag 24 januari 2008

Nieuw Sunparks park in Duitsland.

In het persbericht van Center Parcs van 17 januari meldt Center Parcs "- The Group is in the late stages of negotiations for the creation of a new Sunparks village in Germany with a capacity of 500 cottages."

Op de site van Umweltruf, wordt op de 19e een bericht geplaatst met de titel "Millioneninvestition am Bostalsee - rund 350 neue Arbeitsplätze geplant - Center Parcs-Gruppe investiert in Ferienpark". Er wordt aangegeven dat er een Sunparks park
zal komen bij de Botalsee. De verwachting is dat in 2011 het park op zijn allerlaatst zal open gaan.

woensdag 23 januari 2008

Tandartsspotje kan niet door de beugel

Op de site van Dorpsplein Enschede is het volgende bericht geplaatst:
----------
ENSCHEDE - Een grappig bedoeld radiospotje van Center Parcs is tandartsen in het verkeerde keelgat geschoten. De keten van vakantieparken adverteert met boekingskorting en laat horen hoe je snel honderd euro kunt verdienen. Daarbij is een razendsnelle tandarts te horen die al na enkele seconden klaar is en daar het genoemde bedrag voor vraagt. "Dit is zó goedkoop en zeer onterecht", zegt woordvoerder Rob Dortmundt van de Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (NMT). "De prijzen van tandartsen zijn alleszins te behappen." Commercieel directeur Paul Geraeds van Center Parcs betreurt dat het spotje overkomt als het stereotiep van een te makkelijk verdienende beroepsgroep. "Het is nooit de bedoeling geweest tandartsen in een kwaad daglicht te stellen." Volgens Geraeds blijkt uit drie andere spotjes (met ondermeer een slager) dat de campagne juist om absurde voorbeelden draait.
----------

Center Parc Radio Commercial voor Nederland, uitvoering Tandarts

Nou is het naar de tandarts gaan natuurlijk niet mijn meest favoriete bezigheid, maar dat ze nog geen eens de humor van het spotje kunnen inzien en er "zelfs van over de rooie gaan". Tja.. vul maar zelf in.

dinsdag 22 januari 2008

Uniek fanweekend voor voetballiefhebbers van Heerenveen

Voetbalfans opgelet: in het weekend van 29 februari t/m 3 maart organiseert Het Heijderbos het sc Heerenveen Family Event. Tijdens een heuse VoetbalChallenge kunnen uw kinderen voetballen met en tegen hun favoriete spelers, deelnemen aan een Panna-toernooi en met hun voetbalidool op de foto.En tijdens de Heerenveen-Kennisquiz worden fantastische prijzen weggegeven en er is een speciale Heerenveen Kids Disco. Het wordt een weekend dat voetballiefhebbers en sc Heerenveen-fans écht niet mogen missen!

De activiteiten tijdens het sc Heerenveen Family Event:

  • VoetbalChallenge: samen voetballen met je favoriete spelers: Panna voetbaltoernooi, techniek verbeteren, twee tegen twee, etc.
  • Stel jouw favoriete speler(s) de vraag die je altijd al hebt willen stellen!
  • Ga op de foto met je voetbal-idolen en scoor gelijk een handtekening!
  • Trainingssessies: doe mee aan de voetbalclinics gebaseerd op de voetbalschool van sc Heerenveen onder leiding van een sc Heerenveen coryfee!
  • Ultieme Heerenveen-Kennisquiz met fantastische prijzen.
  • Bekijk de wedstrijd FC Twente - sc Heerenveen op groot scherm, met een live voorbeschouwing van een speler of trainer van sc Heerenveen.
  • Voor alle leeftijden gezellig entertainment, bijvoorbeeld de Heerenveen Kids Disco! En geniet ook van alles wat Center Parcs te bieden heeft.

Bron: E-mailnieuwsbrief en website van Center Parcs

maandag 21 januari 2008

Hoe reageren op artikelen/blogs het imago positief kan beinvloeden

Op Marketingfacts is op 17 januari een bericht geplaatst "Hoe online marketing klanten kan kosten". Hierin wordt een case van Center Parcs beschreven waarin online onderzoek wordt gedaan. Doordat de afhandeling van dit onderzoek geautomatiseerd is en blijkbaar niet helemaal goed ingericht, is aanvankelijk de berichtgeving negatief.

De klant wordt gevraagd een enquete in te vullen en krijgt na het invullen van een aantal vragen het bericht “Bedankt voor uw medewerking, u valt niet in onze doelgroep.”
De schrijfster besluit haar stuk dan vervolgens met "Oei, dat is pijnlijk en heb ik in ieder geval nog nooit en te nimmer tegen één van mijn klanten durven zeggen. Deze wetenschap maakt het ons wel een stuk makkelijker bij het volgende weekendje weg een huisje te kiezen, we gaan natuurlijk niet meer naar een park waarvan we buiten de doelgroep vallen. "

Aanvankelijk zijn de reacties ook negatief, maar vanaf het moment dat Center Parcs met een reactie komt slaat de sfeer om.
--------
Geachte lezer,
Met veel interesse hebben we de discussie met betrekking tot de formulering van de online Center Parcs enquête gevolgd. We zijn het helemaal eens met de bevindingen zoals beschreven. Ondanks dat het weliswaar technisch correct is, is deze responstekst "knullig" opgesteld.
De normale gang van zaken bij marktonderzoek is dat we voor elke "testgroep" een bepaald aantal respondenten willen bereiken. Zodra dit aantal is bereikt, verschijnt normaal gesproken een boodschap in de strekking van "Bedankt voor uw medewerking! Het aantal benodigde interviews van de respondentengroep waartoe u behoort, is inmiddels behaald". Helaas was dit deze keer niet het geval.
Wij hebben dit inmiddels aan ons marktonderzoekbureau gemeld met het verzoek dit per omgaande aan te passen.
Dank voor het alerte signaleren en excuses voor deze incorrecte formulering want u begrijpt dat iedereen welkom is in "The State of Happiness"!
--------------

Ook op Bizz wordt dit aangegeven waarbij besloten wordt met een moraal van het verhaal "wees eerlijk en open, erken je fouten. Mensen smullen daarvan".

woensdag 16 januari 2008

Opkikkerdag op Center Parcs de Eemhof

Koning Winter daalt neer tijdens Super Opkikkerdag
Ruim 50 gezinnen met een langdurig ziek kind genieten van winterse taferelen

Zaterdag 19 januari organiseert stichting De Opkikker de eerste Super Opkikkerdag van 2008. Tijdens deze eerste Super Opkikkerdag, uit een reeks van negen(!), biedt stichting De Opkikker met ruim 100 vrijwilligers, gezinnen met een langdurig ziek kind hun broodnodige afleiding aan.

Stichting De Opkikker organiseert deze Super Opkikkerdag in samenwerking met Ronde Tafel Nederland en Center Parcs "De Eemhof" voor ruim 50 langdurig zieke kinderen en hun gezin uit het hele land. Ook dit keer zal stichting De Opkikker er alles aan doen om de kinderen uit de dagelijks, vaak harde realiteit te laten ontsnappen. Na een persoonlijke intake is er voor elk gezin een persoonlijk draaiboek geschreven. 75 leden van de Ronde Tafel Nederland zullen er voor zorgen dat de gezinnen niets te kort komen op 19 januari a.s.

De grote verassing voor de gezinnen zal het Winter Wonderland zijn; compleet met schaatsbaan, sneeuwhelling, ijsklimwand en arrenslee kunnen de gezinnen zich tegoed doen aan de warme choco en snert om vervolgens rond gereden te worden door echte poolhonden. Voor de kinderen met andere interesse is er gezorgd voor een geschikt alternatief, bijvoorbeeld een rit in een limousine of een vlucht met een helikopter. Anderen kunnen een kat uit de boom redden met de brandweer of een boef vangen met de politie. Kortom te veel om op te noemen.De dag wordt afgesloten met een besloten optreden van diverse bekende artiesten en een passend buffet.

Deze Super Opkikkerdag begint om 10.00 uur op Center Parcs De Eemhof, Slingerweg 1 te Zeewolde, waarna het programma doorloopt tot 18.00 uur. Op dit tijdstip worden de gezinnen feestelijk uitgezwaaid door de relaties en alle betrokken vrijwilligers waarna het grote opruimwerk begint.

Bron: Persbericht Stichting De Opkikker

dinsdag 15 januari 2008

Center Parcs Europe benoemt Erik van Essen tot Sales & Marketing Director Benelux

Center Parcs Europe heeft Erik van Essen (40) benoemd tot Sales & Marketing Director voor de gehele Benelux. De benoeming van Van Essen - sinds januari 2007 Sales & Marketing Director van Center Parcs Nederland - volgt op het vertrek van Jack de Longueville als Sales & Marketing Director van Center Parcs België.
Voor zijn aantreden bij Center Parcs was Van Essen gedurende zes jaar werkzaam als Marketing & Sales Manager bij Landal GreenParks, waar hij verantwoordelijk was voor de Nederlandse en Belgische markt. “Zijn lange ervaring, zowel in de vakantiebranche als in deze regio, heeft een grote toegevoegde waarde voor onze marketingteams in Nederland, België en Luxemburg. We hebben er alle vertrouwen in dat Erik in staat is Center Parcs nóg sterker in de Benelux op de kaart te zetten”, aldus Paul Sies, Chief Commercial Officer van Center Parcs Europe. Center Parcs heeft 17 parken in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Per jaar bezoeken ruim 3 miljoen gasten de parken.

Bron: Center Parcs

Vissen en verbouwen bij Center Parcs Heijderbos

De Gelderlander meldt: "Center Parcs gaat vanaf deze week voor een dag of tien dicht, zodat de aannemer de handen vrij heeft. In en om de vijver worden 64 nieuwe bungalows gebouwd."

In Heijderbos wordt een begin gemaakt aan een verbouwing. Omdat mogelijk te maken wordt een deel van het meer gebruikt en dient het meer dus tijdelijk leeggepompt te worden. Uiteraard gaat het hierbij om een heel stuk flora en fauna dat ook nog behouden moet worden. Vandaar dat er in De Gelderlander bericht wordt over de inspanningen die gedaan worden om de dieren te vangen "Hoe vang je een vis? En, nog belangrijker deze zaterdagochtend: hoe vang je álle vis? De eenzame aalscholver die op een aanlegsteiger van de Center Parcsvijver zijn vleugels uitslaat, weet vast wel hoe. "

Meer info: De Gelderlander "Jacht op de twintigponders bij Center Parcs"