Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


woensdag 7 januari 2009

Nieuwe parken Zandvoort en De Peel

Sunparks komt naar Nederland met nieuwe parken in Zandvoort en De Peel

Sunparks en Center Parcs presenteren aanbod 2009 en maken zo nieuwe twee-merkenstrategie tastbaar

Amsterdam, 6 januari 2009 - Center Parcs en Sunparks presenteren hun nieuwe gidsen met het vakantieaanbod voor 2009. Met deze presentatie maakt de Center Parcs Europe Group - Europees marktleider in korte vakanties dichtbij huis – voor het eerst haar nieuwe twee-merkenstrategie tastbaar. De groep verwacht met de complementaire merken Center Parcs en Sunparks de Europese markt nóg beter te kunnen bedienen. Beide merken worden helder gepositioneerd en vullen elkaar uitstekend aan. Ondanks de economische tegenwind zijn zowel Center Parcs als Sunparks actief in een groeiende markt: korte vakanties, dichtbij huis mogen zich in een toenemende populariteit verheugen.



De nieuwe brochures staan boordevol informatie over belangrijke ontwikkelingen en bijzondere vernieuwingen in de parken, accommodaties en in het activiteitenaanbod. Door de heldere positionering van beide bedrijven kunnen gasten - afhankelijk van de behoefte - een keuze maken voor het meest complete product in de sector, Center Parcs. Hier hebben zij het grootste aanbod van faciliteiten, activiteiten en services binnen handbereik. Of ze kiezen bewust voor Sunparks: parken met de beste voorzieningen in hun segment van waaruit je een interessante omgeving kunt ontdekken. Wie thuis al zijn licht wil opsteken over de Sunparksformule, kan terecht op de geheel vernieuwde website www.sunparks.nl.

Om meteen met een volwaardig aanbod in de markt te komen, behoren vanaf januari 2009 vier parken van Center Parcs tot de Sunparks-familie: Zandvoort aan Zee (voorheen Park Zandvoort) en Limburgse Peel (voorheen Park Loohorst) in Nederland en Eifel (voorheen Park Heilbachsee) en Nordseeküste (voorheen Butjadinger Küste) in Duitsland. “Hiermee zet Sunparks zich meteen neer als een internationaal merk met vier parken in België, twee parken in Duitsland en twee in Nederland: van de Eifel tot de Ardennen en van de Noordzeekust tot de Limburgse Peel”, vertelt James Mennekens, Managing Director van de Center Parcs Europe Group. “Deze parken passen qua voorzieningen, maar zeker ook qua ligging naadloos in het portfolio van Sunparks, omdat ze met elkaar gemeen hebben dat ze allemaal in een prachtige, interessante omgeving liggen.”

Sunparks - ‘In the middle of everywhere’



Met Sunparks is sprake van een duidelijk aanbod in de markt voor mensen die gesteld zijn op een goede verhouding tussen prijs en kwaliteit, met voorzieningen waarbij het niet uitmaakt of het mooi of slecht weer is en met een gegarandeerd comfort. Sunparks vormt daarbij ook nog eens de beste uitvalsbasis voor dagtrips in een omgeving die altijd interessante uitjes biedt. Om de omgeving buiten het park zo goed mogelijk bekend te maken aan de gasten van Sunparks, worden in de parken zogeheten Tourist Guides ingericht: toeristische informatiecentra die in het park en online de beste tips op het vlak van cultuur, culinair, activiteiten en shoppen bieden. Om deze reden krijgt het nieuwe internationale merk Sunparks een nieuwe, veelzeggende slogan:

‘In the middle of everywhere’. Een propositie die met een knipoog verwijst naar de centrale positionering in de streek.

Bron: persbericht Center Parcs