Center Parcs VakantieparkenFerienpark TippsFerienpark Tipps
Center Parcs Landal Roompot Sunparks Overige
Home | Center Parcs website | Last Minute

Let's get Closer

 

 

 
 
uw code: www.centerparcs.nl/


dinsdag 17 februari 2009

Introductie All Inclusive formule

Prijs en flexibiliteit belangrijke drijfveren voor vakantiekeuze in 2009

CENTER PARCS INTRODUCEERT ALL INCLUSIVE FORMULE

Rotterdam, 9 februari 2009 - Door de economische instabiliteit neemt ook de onzekerheid bij vakantieboekers toe. Dit terwijl de behoefte aan vakantie onverminderd groot is, juist voor bestemmingen dichtbij huis, zo blijkt uit onderzoek. Onduidelijke prijsstelling en gebrek aan flexibiliteit zijn zaken die de consument ervan weerhouden om een vakantie te boeken. Daarom introduceert Center Parcs een all inclusive formule én biedt zij de mogelijkheid een geplande vakantie zonder extra kosten om te boeken. Hiermee wil Center Parcs - marktleider in korte vakanties - inspelen op de laatste tendensen in de vakantiemarkt.

Center Parcs heeft met een aantal vooraanstaande reis- en vakantieorganisaties - waaronder ANVR, ANWB, Schiphol en Transavia - onderzoek verricht naar de vakantie-intenties van Nederlanders in 2009. Dit representatieve onderzoek - uitgevoerd door NBTC-NIPO Research - maakt duidelijk dat Nederlanders ondanks de financiële crisis óók in 2009 behoorlijk reislustig blijven. Alleen mensen die vorig jaar drie keer of vaker op vakantie zijn geweest zijn naar eigen zeggen in 2009 minder vaak van plan op vakantie te gaan en geven bovendien de voorkeur aan een bestemming dichterbij huis. Vooral exotische vakanties lijden naar verwachting onder de huidige economische onzekerheid. Nederlanders pakken wat vaker de auto, stappen minder snel op het vliegtuig en gaan minder ver weg. Voor wie in 2008 slechts één keer op vakantie is geweest, geldt dat zij in 2009 juist van plan zijn vaker weg te gaan.

“Juist in tijden van economische onzekerheid willen mensen meer tijd met elkaar doorbrengen. Zo heeft Center Parcs in het laatste kwartaal van 2008 meer gasten ontvangen dan in dezelfde periode een jaar eerder”, zegt Paul Geraeds, Marketing Directeur van Center Parcs Europe. “Met de all inclusive formule en de mogelijkheid kosteloos een boeking te wijzigen, spelen wij in op de behoefte aan flexibiliteit en zekerheid. Zo is een verblijf in één van onze parken een veilige en betrouwbare keuze. Gasten weten van tevoren wat zij kunnen verwachten en kunnen genieten van een zorgeloze vakantie. Want als we stoppen met genieten is er pas echt sprake van een crisis!”

All inclusive: optimaal beheer budget tijdens de vakantie
Vakantiegangers hoeven niet langer ver te reizen om gebruik te maken van een all inclusive formule. Center Parcs introduceert een all inclusive formule voor slechts € 59 per persoon per nacht in De Eemhof, Het Meerdal en De Huttenheugte (Nederland), Erperheide (België) en Park Hochsauerland (Duitsland). Voor dit bedrag kunnen gasten én overnachten in een Comfort-cottage én gebruikmaken van een ontbijt-, lunch- en dinerbuffet. Ook krijgen zij één keer per verblijf een diner à la carte aangeboden en beschikken zij onbeperkt over diverse dranken. Dit all inclusive-arrangement is geldig van 8 mei tot en met 22 juni 2009 en van 14 september tot en met 5 oktober 2009 en is van toepassing op midweek, weekend- en weekverblijven.

Kinderen eten gratis mee
In de zomervakantie kunnen alle kinderen tot 12 jaar gratis mee-eten tijdens een verblijf bij Center Parcs. Dit aanbod - dat sinds de introductie enkele jaren geleden een groot succes is - is geldig van 26 juni tot en met 11 september 2009 en is van toepassing op midweek, weekend- en weekverblijven.

Flexibiliteit - kosteloos een boeking wijzigen
Zeker in economisch onzekere tijden maken onverwachte omstandigheden het noodzakelijk een boeking aan te passen. Center Parcs wil factoren die het boeken van een vakantie onder de huidige omstandigheden in de weg staan, wegnemen. Zo biedt Center Parcs de mogelijkheid om een reservering zonder extra kosten te wijzigingen. Gasten kunnen de datum van aankomst veranderen, kiezen voor een ander type cottage of het aantal personen aanpassen. Center Parcs betaalt daarnaast het eventuele verschil terug.

Een luxe vakantie hoeft niet duur te zijn
Center Parcs ondersteunt consumenten bij het bepalen van hun vakantiekeuze door maximale flexibiliteit te combineren met een heldere prijsstelling. “Een vakantie slokt nu eenmaal een belangrijk deel van het huishoudelijke budget op. Mensen willen juist in deze onzekere tijden een weloverwogen keuze maken”, aldus Geraeds. “Een vakantie - met alle luxe en faciliteiten die hierbij horen - hoeft echter niet kostbaar te zijn. Bij Center Parcs is het mogelijk al vanaf € 195 euro een weekend in een 4-persoons cottage te boeken. Dat is slechts € 16,25 euro per persoon per nacht. Dat ons concept wordt gewaardeerd, blijkt uit het feit dat wij elk jaar in onze parken miljoenen gasten mogen verwelkomen.”

Zorgeloos op vakantie
De parken van Center Parcs onderscheiden zich door een groot aanbod faciliteiten, activiteiten en services, waarbij alle ingrediënten voor een goede vakantie aanwezig zijn. Bij Center Parcs kunnen mensen midden in de natuur de drukte ontvluchten om tijd te maken voor elkaar. De nieuwe slogan van Center Parcs - ‘Let’s get closer’ - verwijst niet alleen naar het dichterbij elkaar komen van gasten, maar óók naar de nabijheid van de parken. Zo is er in Nederland altijd een park van Center Parcs op ruim een uur rijafstand, waar je - weer of geen weer - het hele jaar door een vakantie kunt boeken, zónder de hoge kosten en wachttijden die een vliegvakantie dikwijls met zich meebrengt. Bovendien is dit ook nog eens vriendelijker voor het milieu.

Bron: Center Parcs Persbericht

Labels: ,

| More

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage




 


Labels

Acties, Activiteiten, Ailette, Allgau, Aqua Mundo, Ardennen, arrangementen, Awards, Bing, Bispinger Heide, BN-ers, Bois aux Daims, Bois-Francs, Bostalsee, Brochure, Bungalowrace, Business to Business, Cadeaubon, campagne, Commercial, Concurrenten, Cool Factor, De Haan, Disney, Diverse, Duitsland, Duurzaamheid, Eemhof, Eifel, Engeland, Erperheide, Evenementen, Evergreenz, Felicitas, Frankrijk, Friends, Games, Gebeurtenissen, Geschiedenis, Gespot, halloween, Hauts de Bruyeres, Heijderbos, herfst, Herfstvakantie, Hochsauerland, Huttenheugte, Ierland, Inspiratie, Isere, Jean Henkens, Jubileum, Jungle Dome, KCC, Kempervennen, Kerst

Last Minute, Lente, Limburgse Peel, Maatschappelijk betrokkenheid, Meerdal, meivakantie, Nonna, Nordseekuste, Onderzoek, Ontwikkeling parken, Opkikker, Orry, Orry en Vrienden, Pack-Go, Park Zandvoort, Parksluiting, partners, Pasen, PePeTeVe, Persbericht, Phoxy, Pierre et Vacances, Pinksteren, Plopsaland, Port Zelande, prenatal, Reclame, Rep, Roybon, Sandur, Sinterklaas, Suffolk, Sunparks, Trois Forets, Tropicana, vacatures, Vienne, Villages Nature, Voetbal, Voorjaarsvakantie, Vossemeren, winter, Winterberg, Wintersport, WNF, Woops, zomer, zorg

Andere Acties

Vorige berichten

 

Powered by Blogger

Adverteren - Privacy Statement en Disclaimer - Sitemap