Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


vrijdag 16 november 2012

Pierre & Vacances zet trend van restylen vakantiehuizen voort


Binnen het toerisme wordt vaak maar weinig gepraat over de decoratie en de meubilering van accommodaties. Pierre & Vacances, dé Frankrijk specialist en Europese marktleider in vakantieverhuur, besteedt echter veel aandacht aan de inrichting van accommodaties. Die moet voldoen aan de hedendaagse verwachtingen van vakantiegangers, maar de inrichting moet ook tijdloos en functioneel zijn. Pierre & Vacances werkt daarom samen met een team van interieurontwerpers om de huidige concepten te optimaliseren en om de accommodaties op vakantieoorden functioneel en leefbaar in te richten.

Ieder merk een eigen style
Pierre & Vacances heeft gekozen om accommodaties in te richten volgens een traditionele stijl uit de bergen, maar met een duidelijk onderscheidend karakter per merk. Pierre & Vacances wordt gekenmerkt door een regionale, eigentijdse en frisse inrichting, terwijl Pierre & Vacances premium een klassieke stijl heeft met Franse charme.


Pierre & Vacances volgt de woontrends op de voet en doet marktonderzoek naar leefruimtes, productfunctionaliteiten en decoratie en bedenkt de inrichting en aankleding van de accommodaties. Tegelijkertijd moet de inrichting in evenwicht zijn met het juiste merk, voldoen aan de wensen van de gasten en rekening houden met operationele beperkingen.

Er gaat een heel proces aan vooraf voordat de accommodaties hun definitieve inrichting krijgen. Pierre & Vacances heeft al enkele jaren geleden een denktank opgericht die zich bezighoudt met het creëren van nieuwe belevingen binnen het assortiment van Pierre & Vacances, zoals nieuwe interieurconcepten. Het doel hiervan is een nog aangenamer verblijf te bieden aan de vakantieganger, in de bergen, aan de zee of op het platteland.

Ideeënlab
Het creëren en testen van nieuwe interieurs vindt plaats in een speciale werkplaats van Pierre & Vacances. In de buurt van Parijs heeft het bedrijf verschillende locaties om ontwerpen te testen en producten te finaliseren. Er is eveneens een showroom, waar testappartementen volledig worden ingericht, met het ontwerp dat past bij het merk. De testappartementen worden hier intensief getest en waar nodig aangepast. Na volledige goedkeuring wordt het conceptontwerp toegepast op een residentie in een vakantiepark, waar het gedurende één seizoen nog getest wordt door gasten. Wanneer deze laatste stap succesvol doorlopen is, wordt het nieuwe ontwerp gebruikt in andere residenties en locaties.

Bron: Persbericht PV