Center Parcs VakantieparkenFerienpark TippsFerienpark Tipps
Center Parcs Landal Roompot Sunparks Overige
Home | Center Parcs website | Last Minute

Let's get Closer

 

 

 
 
uw code: www.centerparcs.nl/


zaterdag 25 mei 2013

Center Parcs zet zwaar in op social media


Het liefst heeft hij direct contact met zijn gasten, maar als CEO heeft hij daar de tijd en ruimte niet voor. Social media vormen daarom een goede tweede en James Mennekens, die de scepter zwaait bij de Pierre & Vacances Center Parcs Tourism Group - in Nederland bekend van Center Parcs - is daarvan dan ook een groot pleitbezorger. ‘Ik geloof niet in een conversation manager of een reputation manager. Social media moet in het hele bedrijf geïntegreerd zijn.’

‘Breng mij tien mensen die zeggen “Center Parcs is niets voor mij” en ik weet ze er alle tien van te overtuigen dat ze het mis hebben.’ James Mennekens, CEO van de Pierre & Vacances Center Parcs Tourism Group, is allerminst arrogant. Hij is overtuigd van de kwaliteit van zijn bedrijf en daar ook bijzonder trots op. De locatie van het interview, Center Parcs De Vossemeren in het Belgische Lommel, was het startpunt van Mennekens carrière bij Center Parcs. ‘Zestien jaar geleden was ik hier general manager en het was het leukste wat ik ooit heb gedaan. Echt, zonder twijfel.’

Borsten
Door zijn eerdere rol als general manager kent Mennekens de dagelijkse praktijk. De meeste van zijn collega’s in de top van het bedrijf zijn ooit general manager van een park geweest, en dat is niet onbelangrijk vindt de CEO. ‘Wij kunnen zeggen wat we ook voelen: we zijn geen bungalowpark, we zijn Center Parcs. We zijn anders dan de anderen. En dat zijn we gaan gebruiken in onze campagnes.’ Het bedrijf zette de 29 verschillen met andere bungalowparken op een rijtje en besloot het gesprek aan te gaan met zijn gasten. ‘Geen rustgevende natuurfilmpjes meer; we hebben bewust gekozen voor een stijlbreuk. Ken je die spot met die man met die borsten? Nou, die is écht iets anders. We laten daarin een van de 29 verschillen met onze concurrenten zien: alleen Center Parcs heeft negen meter ramen en toch 100 procent privacy.’ Een filmpje dat je met recht een stijlbreuk kunt noemen waarin een man met een behoorlijk gezet halfnaakt lijf het uitzicht van zijn buurman verpest. Toen Mennekens het voor de eerste keer zag, schrok hij enorm. ‘Mijn eerste reactie was “dit kan echt niet!”.

Bron en hele artikel: Twinkle

Labels:

| More

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage




 


Labels

Acties, Activiteiten, Ailette, Allgau, Aqua Mundo, Ardennen, arrangementen, Awards, Bing, Bispinger Heide, BN-ers, Bois aux Daims, Bois-Francs, Bostalsee, Brochure, Bungalowrace, Business to Business, Cadeaubon, campagne, Commercial, Concurrenten, Cool Factor, De Haan, Disney, Diverse, Duitsland, Duurzaamheid, Eemhof, Eifel, Engeland, Erperheide, Evenementen, Evergreenz, Felicitas, Frankrijk, Friends, Games, Gebeurtenissen, Geschiedenis, Gespot, halloween, Hauts de Bruyeres, Heijderbos, herfst, Herfstvakantie, Hochsauerland, Huttenheugte, Ierland, Inspiratie, Isere, Jean Henkens, Jubileum, Jungle Dome, KCC, Kempervennen, Kerst

Last Minute, Lente, Limburgse Peel, Maatschappelijk betrokkenheid, Meerdal, meivakantie, Nonna, Nordseekuste, Onderzoek, Ontwikkeling parken, Opkikker, Orry, Orry en Vrienden, Pack-Go, Park Zandvoort, Parksluiting, partners, Pasen, PePeTeVe, Persbericht, Phoxy, Pierre et Vacances, Pinksteren, Plopsaland, Port Zelande, prenatal, Reclame, Rep, Roybon, Sandur, Sinterklaas, Suffolk, Sunparks, Trois Forets, Tropicana, vacatures, Vienne, Villages Nature, Voetbal, Voorjaarsvakantie, Vossemeren, winter, Winterberg, Wintersport, WNF, Woops, zomer, zorg

Andere Acties

Vorige berichten

 

Powered by Blogger

Adverteren - Privacy Statement en Disclaimer - Sitemap