Center Parcs VakantieparkenFerienpark TippsFerienpark Tipps
Center Parcs Landal Roompot Sunparks Overige
Home | Center Parcs website | Last Minute

Let's get Closer

** Mystery Park **
(via bungalows.nl)

 

 

 

 

 
 
uw code: www.centerparcs.nl/


donderdag 5 juli 2007

Unieke samenwerking Center Parcs en Studio 100/Plopsa

Plopsa, de themaparkdivisie binnen Studio 100, bouwt in samenwerking met Center Parcs een Plopsa-park in Nederland. Het nieuwe themapark wordt gevestigd naast Center Parcs De Huttenheugte, nabij Coevorden.
Het is het eerste Plopsa-park dat Studio 100 in Nederland gaat realiseren. Er bestaan al drie succesvolle Belgische Plopsa-parken in De Panne, Hasselt en Coo.

De Studio 100-figuren zijn ook in Nederland zeer bekend en de drie Belgische Plopsa-parken trekken dan ook een groot aantal Nederlandse bezoekers. Om die redenen was Plopsa, de themaparkdivisie binnen Studio 100, sinds twee jaar op zoek naar een geschikte locatie voor een Plopsa-park in Nederland. Er werden diepgaande gesprekken gevoerd met circa 35 verschillende partijen waarvan er uiteindelijk twee overbleven: Center Parcs en Ahoy in Rotterdam. De gesprekken met Rotterdam over de vestiging van een Plopsa-park aldaar zijn nog niet afgerond. Indien deze gesprekken tot een positief resultaat leiden, wordt wellicht rond 2010 een tweede Nederlands Plopsa-park naast Ahoy gebouwd.

Center Parcs
In een eerste fase gaat Plopsa een samenwerking aan met Center Parcs De Huttenheugte in Coevorden om daar een Plopsa-park te vestigen. Aan dit besluit liggen de volgende redenen ten grondslag:

  • De Huttenheugte is één van de Center Parcs ‘Family’ parken, waarin alles is gericht op families met kinderen. Daarmee sluit De Huttenheugte perfect aan op het nieuwe themapark van Plopsa, waar ook alles is gericht op een dagje uit voor de hele familie. Zo versterken beide proposities elkaar. In De Huttenheugte verblijven jaarlijks ruim 200.000 gasten (ruim 800.000 overnachtingen). 
  • Binnen een straal van 1 uur rijden rond Coevorden wonen 4 miljoen mensen. Samen met de ruim 200.000 gasten van Center Parcs per jaar biedt dat een uitstekend bezoekerspotentieel.
  • Center Parcs en Plopsa zijn beide sterke merken die kwaliteit hoog in het vaandel dragen
  • De gemeente Coevorden en de provincie Drenthe hebben zich beide zeer hard gemaakt voor de komst van het Plopsa-park
Overdekt themapark 
Naast Center Parcs De Huttenheugte wordt een overdekt themapark gebouwd met een oppervlakte van 15.000m² waarvan 10.000m² overdekt en 5.000m² in de openlucht. Het park wordt gethematiseerd rond de Studio 100-figuren Kabouter Plop, Samson & Gert, Bumba, Piet Piraat, Mega Mindy en het Huis van Anubis. Deze figuren krijgen elk een eigen zone met leuke attracties die geschikt zijn voor kinderen van 4 tot 11 jaar. Dagelijks vindt er een show plaats met een Studio 100-figuur. Het indoorpark zal 3.500 bezoekers tegelijkertijd kunnen ontvangen. Op jaarbasis verwacht de directie 300.000 bezoekers. Het park biedt minimaal 50 mensen werk. Met de bouw van het themapark is een investering van vijftien miljoen euro gemoeid. Het is het streven om in januari 2008 met de bouw te beginnen. Naar verwachting kan het park dan rond Kerstmis 2008 worden geopend. 
“De komst van Plopsa Indoor Coevorden is een stevige impuls voor de dag- en verblijfsrecreatie in de gemeente Coevorden”, aldus wethouder economische zaken Peter Snijders. “Bijna 25 procent van alle toeristen in Drenthe overnacht in onze gemeente. De verblijfsrecreanten besteden jaarlijks ruim € 37 miljoen aan een vakantie in onze regio. Met de komst van het themapark zal het aantal overnachtingen aanzienlijk toenemen van 1,4 miljoen in 2006 naar 1,6 miljoen de komende jaren.” 

Bron: Center Parcs

Labels: ,

| More

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage




 

. .



Labels

Acties, Activiteiten, Ailette, Allgau, Aqua Mundo, Ardennen, arrangementen, Awards, Bing, Bispinger Heide, BN-ers, Bois aux Daims, Bois-Francs, Bostalsee, Brochure, Bungalowrace, Business to Business, Cadeaubon, campagne, Commercial, Concurrenten, Cool Factor, De Haan, Disney, Diverse, Duitsland, Duurzaamheid, Eemhof, Eifel, Engeland, Erperheide, Evenementen, Evergreenz, Felicitas, Frankrijk, Friends, Games, Gebeurtenissen, Geschiedenis, Gespot, halloween, Hauts de Bruyeres, Heijderbos, herfst, Herfstvakantie, Hochsauerland, Huttenheugte, Ierland, Inspiratie, Isere, Jean Henkens, Jubileum, Jungle Dome, KCC, Kempervennen, Kerst

Last Minute, Lente, Limburgse Peel, Maatschappelijk betrokkenheid, Meerdal, meivakantie, Nonna, Nordseekuste, Onderzoek, Ontwikkeling parken, Opkikker, Orry, Orry en Vrienden, Pack-Go, Park Zandvoort, Parksluiting, partners, Pasen, PePeTeVe, Persbericht, Phoxy, Pierre et Vacances, Pinksteren, Plopsaland, Port Zelande, prenatal, Reclame, Rep, Roybon, Sandur, Sinterklaas, Suffolk, Sunparks, Trois Forets, Tropicana, vacatures, Vienne, Villages Nature, Voetbal, Voorjaarsvakantie, Vossemeren, winter, Winterberg, Wintersport, WNF, Woops, zomer, zorg

Andere Acties

Vorige berichten

 

Powered by Blogger

Adverteren - Privacy Statement en Disclaimer - Sitemap