Center Parcs VakantieparkenFerienpark TippsFerienpark Tipps
Center Parcs Landal Roompot Sunparks Overige
Home | Center Parcs website | Last Minute

Let's get Closer

** Mystery Park **
(via bungalows.nl)

 

 

 

 

 
 
uw code: www.centerparcs.nl/


maandag 21 januari 2008

Hoe reageren op artikelen/blogs het imago positief kan beinvloeden

Op Marketingfacts is op 17 januari een bericht geplaatst "Hoe online marketing klanten kan kosten". Hierin wordt een case van Center Parcs beschreven waarin online onderzoek wordt gedaan. Doordat de afhandeling van dit onderzoek geautomatiseerd is en blijkbaar niet helemaal goed ingericht, is aanvankelijk de berichtgeving negatief.

De klant wordt gevraagd een enquete in te vullen en krijgt na het invullen van een aantal vragen het bericht “Bedankt voor uw medewerking, u valt niet in onze doelgroep.”
De schrijfster besluit haar stuk dan vervolgens met "Oei, dat is pijnlijk en heb ik in ieder geval nog nooit en te nimmer tegen één van mijn klanten durven zeggen. Deze wetenschap maakt het ons wel een stuk makkelijker bij het volgende weekendje weg een huisje te kiezen, we gaan natuurlijk niet meer naar een park waarvan we buiten de doelgroep vallen. "

Aanvankelijk zijn de reacties ook negatief, maar vanaf het moment dat Center Parcs met een reactie komt slaat de sfeer om.
--------
Geachte lezer,
Met veel interesse hebben we de discussie met betrekking tot de formulering van de online Center Parcs enquête gevolgd. We zijn het helemaal eens met de bevindingen zoals beschreven. Ondanks dat het weliswaar technisch correct is, is deze responstekst "knullig" opgesteld.
De normale gang van zaken bij marktonderzoek is dat we voor elke "testgroep" een bepaald aantal respondenten willen bereiken. Zodra dit aantal is bereikt, verschijnt normaal gesproken een boodschap in de strekking van "Bedankt voor uw medewerking! Het aantal benodigde interviews van de respondentengroep waartoe u behoort, is inmiddels behaald". Helaas was dit deze keer niet het geval.
Wij hebben dit inmiddels aan ons marktonderzoekbureau gemeld met het verzoek dit per omgaande aan te passen.
Dank voor het alerte signaleren en excuses voor deze incorrecte formulering want u begrijpt dat iedereen welkom is in "The State of Happiness"!
--------------

Ook op Bizz wordt dit aangegeven waarbij besloten wordt met een moraal van het verhaal "wees eerlijk en open, erken je fouten. Mensen smullen daarvan".

Labels: , , ,

| More

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage




 

. .



Labels

Acties, Activiteiten, Ailette, Allgau, Aqua Mundo, Ardennen, arrangementen, Awards, Bing, Bispinger Heide, BN-ers, Bois aux Daims, Bois-Francs, Bostalsee, Brochure, Bungalowrace, Business to Business, Cadeaubon, campagne, Commercial, Concurrenten, Cool Factor, De Haan, Disney, Diverse, Duitsland, Duurzaamheid, Eemhof, Eifel, Engeland, Erperheide, Evenementen, Evergreenz, Felicitas, Frankrijk, Friends, Games, Gebeurtenissen, Geschiedenis, Gespot, halloween, Hauts de Bruyeres, Heijderbos, herfst, Herfstvakantie, Hochsauerland, Huttenheugte, Ierland, Inspiratie, Isere, Jean Henkens, Jubileum, Jungle Dome, KCC, Kempervennen, Kerst

Last Minute, Lente, Limburgse Peel, Maatschappelijk betrokkenheid, Meerdal, meivakantie, Nonna, Nordseekuste, Onderzoek, Ontwikkeling parken, Opkikker, Orry, Orry en Vrienden, Pack-Go, Park Zandvoort, Parksluiting, partners, Pasen, PePeTeVe, Persbericht, Phoxy, Pierre et Vacances, Pinksteren, Plopsaland, Port Zelande, prenatal, Reclame, Rep, Roybon, Sandur, Sinterklaas, Suffolk, Sunparks, Trois Forets, Tropicana, vacatures, Vienne, Villages Nature, Voetbal, Voorjaarsvakantie, Vossemeren, winter, Winterberg, Wintersport, WNF, Woops, zomer, zorg

Andere Acties

Vorige berichten

 

Powered by Blogger

Adverteren - Privacy Statement en Disclaimer - Sitemap