Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


woensdag 27 februari 2013

Nederlanders willen weer ‘real life’ bij elkaar zijn

In een tijd van economische tegenspoed wordt het steeds belangrijker om tijd, emoties en ervaringen met vrienden en familieleden te delen. Ze zijn belangrijker geworden dan materiële zaken. Dat bewijst een internationaal onderzoek, in opdracht van Disneyland Paris, dat in zes Europese landen is uitgevoerd, waaronder Nederland. De enquête toont in de volle breedte aan dat mensen weer meer in real life bij elkaar willen zijn, ondanks de opkomst van social media. Het onderzoek bevestigt daarmee wat eerder al trendwatchers als Goof Lukken en Tessa aan de Steggen constateerden. In vergelijking met drie jaar geleden voelen Nederlanders zich nu dichter bij hun familieleden staan.
...

Vrije tijd
Het onderzoek past in de trend die zich de laatste jaren ontwikkelt. Zodra het economisch tegenzit, kruipen mensen dichter naar elkaar toe. Het cocoonen komt weer op; mensen willen meer dingen samen doen. Bovendien is de vrijetijdsindustrie de laatste jaren alleen maar belangrijker geworden en gaat er steeds meer geld in om. Trendwatcher Goof Lukken, die de ontwikkelingen in de vrijetijdssector bijhoudt, bevestigt dat ontmoetingen face-to-face weer gewenst zijn en authenticiteit meer dan ooit terug is.

Bron en hele artikel: Tourpress