Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


maandag 17 september 2007

CENTER PARCS MAAKT ALS EERSTE AANBIEDER IN VAKANTIE- EN RECREATIESECTOR AL HAAR CENTRALE VOORZIENINGEN ROOKVRIJ

Center Parcs heeft besloten om naast België vanaf 1 november 2007 ook alle parken in Nederland, Duitsland en Frankrijk volledig rookvrij te maken. Hiermee neemt de marktleider in korte vakanties als eerste grote aanbieder in de vakantie- en recreatiesector zélf het initiatief medewerkers en gasten in alle centrale voorzieningen een volledig rookvrije omgeving te bieden.

In België gold reeds een wettelijke rookverbod en zijn de centrale voorzieningen in de parken van Center Parcs sinds vorig jaar rookvrij. Hierop wordt door gasten en medewerkers positief gereageerd.
In de meeste landen, worden er geen algemene rookvrije omgevingen in publieke plekken zoals restaurants, café’s ed gegarandeerd.
In Frankrijk worden restaurants vanaf 1 januari 2008 rookvrij en in Nederland zou de horeca via een stappenplan zelf toewerken naar een rookvrije horeca in 2011.

Voortrekkersrol
Center Parcs wil een voortrekkersrol vervullen en heeft besloten het initiatief te nemen om alle centrale voorzieningen in al haar parken vanaf dit najaar volledig rookvrij te maken. “Center Parcs heeft als marktleider in korte vakanties een belangrijke voorbeeldfunctie. We ontvangen elk jaar ruim drie miljoen gasten. Zeventig procent hiervan zijn gezinnen met jonge kinderen. Dat schept een bijzondere verantwoordelijkheid. Vandaar dat wij niet meer willen wachten, maar al vanaf november onze medewerkers en bezoekers een rookvrije omgeving willen bieden, zodat jong en oud kunnen genieten van een onbezorgde vakantie.
Omdat we een gastvrij en dienstverlenend bedrijf zijn, willen we ook respectvol omgaan met onze rokende bezoekers. Zo worden speciale plekken gecreëerd waar bezoekers op een plezierige manier een sigaretje kunnen roken zonder dat andere gasten daar iets van merken”, aldus Christophe Jeannest, voorzitter van de Raad van Bestuur van Center Parcs.

Bron: Center Parcs

dinsdag 31 juli 2007

Sterke toename alleenstaande ouders in Nederland

Het aantal alleenstaande ouders in Nederland is in het afgelopen decennium explosief gegroeid tot een half miljoen mensen in 2006. Hoewel ruim 80 procent zegt een gelukkige 'single parent' te zijn, geeft een groot deel van deze groep aan dat hun leven wel degelijk lastiger is dan dat van 'normale' gezinnen. Zo heeft deze groep zeer specifieke vakantiebehoeftes, want bijna 60 procent van de single parents voelt zich tijdens hun vakantie regelmatig alleen en wil dan graag andere mensen ontmoeten. Voor bijna de helft van hen geldt dat zij liefst met andere alleenstaande ouders én hun kinderen leuke dingen willen doen en een kwart beschouwt de vakantie als een goede mogelijkheid om een nieuwe partner te vinden. Dit blijkt uit een landelijk en representatief onderzoek van Center Parcs - marktleider in korte vakanties - en relatiebemiddelingsite Parship.nl.

Meer dan de helft alleenstaande ouders wil nieuwe relatie Veel single parents geven weliswaar aan een gelukkige ouder te zijn, toch hebben zij regelmatig moeite met hun situatie. Ruim de helft staat waarschijnlijk ook daarom open voor een nieuwe partner om lief en leed mee te delen. Het internet is daarbij één van de favoriete middelen, 58% zoekt online naar een nieuwe liefde. Met name rond vakantietijd hebben veel single parents het gevoel dat ze er alleen voor staan. Ze hebben behoefte aan een gelijkwaardige gesprekspartner met wie zij dingen kunnen delen en ondernemen - met óf zonder kinderen. Het vinden van een partner is echter lang niet altijd eenvoudig.

Sociale druk vanuit omgeving
Annemarie Determan, als psychologe verbonden aan Parship.nl, licht toe: “Afhankelijk van de leeftijd van de kinderen kunnen deze een belemmerende of stimulerende rol spelen in de zoektocht naar een nieuwe partner. Alleenstaande ouders ervaren vanuit hun omgeving vaak een sociale druk; 'waarom ben je nog steeds alleen'? De meeste single parents hebben hun handen al vol aan hun kinderen, zij stellen de belangen van de kinderen voorop en cijferen zichzelf weg. Daarnaast vinden jonge kinderen een nieuwe 'papa' of ‘mama' vaak helemaal niet zo leuk. Oudere kinderen stimuleren hun alleenstaande ouders juist vaak; zij zien hun ouders graag weer opnieuw verliefd en gelukkig worden. Vakantie biedt ook een goede mogelijkheid om nieuwe mensen te ontmoeten. Mensen zijn dan ontspannen, staan open voor contacten en op vakantie verloopt alles meer ongedwongen.
Verder zijn de kinderen er meteen bij waardoor je bij een nieuwe kennismaking meteen kunt zien of het onderling een beetje klikt”, aldus Determan.

Weinig tijd voor zichzelf 
Doordat single parents in de meeste gevallen de volledige zorg voor één of meerdere kinderen dragen, hebben zij weinig tijd voor zichzelf of anderen. Ook het plannen van hun vakantie blijkt voor een grote groep (84%) een lastige opgave. Zeven op de tien ouders gebruiken vooral internet in hun speurtocht naar een leuke vakantie, naast brochures en folders van reisorganisaties of vakantieparken (29%) en mond-tot-mondreclame van vrienden, kennissen en familieleden.

Op vakantie andere alleenstaande ouders ontmoeten 
Als alleenstaande ouders op vakantie gaan, heeft een vakantiehuisje in een vakantiepark met een compleet aanbod de voorkeur. Op een vakantiebestemming staan plezier en vertier voor kinderen én het gemakkelijk vriendjes kunnen maken voor single parents voorop. “Voor veel alleenstaande ouders is de vakantie daarnaast een goede mogelijkheid om anderen te ontmoeten. Voor een grote meerderheid geldt dat zij het belangrijk vinden sociale contacten te leggen. Zo benadrukt 46 procent van de ondervraagde alleenstaande ouders bij voorkeur andere single parents te willen ontmoeten, liefst spontaan, maar er zijn ook voorstanders van een programma dat speciaal voor hen is ontwikkeld”, zegt Monique Dekking, woordvoerder Center Parcs Europa.

Single Parents Weekend 
“Maar uiteindelijk willen zij allemaal in de eerste plaats dat hun kinderen volop genieten. Als kinderen zich goed vermaken, zijn de ouders meestal ook tevreden. Center Parcs biedt voor jong en oud een gevarieerd activiteitenaanbod, waarbij zowel ouders als kinderen volop kunnen genieten van een volledig verzorgde vakantie. Bovendien organiseren we dit jaar samen met Parship.nl van 21 tot en met 23 september voor het eerst het Single Parents Weekend op ons park De Kempervennen. Dit is tevens een uitstekende aanleiding om te toetsen of ons aanbod voldoende aansluit op de specifieke wensen van deze doelgroep en of dit in sommige parken moet worden aangepast”, aldus Dekking.

Bron: Persbericht Center Parcs

donderdag 5 juli 2007

Unieke samenwerking Center Parcs en Studio 100/Plopsa

Plopsa, de themaparkdivisie binnen Studio 100, bouwt in samenwerking met Center Parcs een Plopsa-park in Nederland. Het nieuwe themapark wordt gevestigd naast Center Parcs De Huttenheugte, nabij Coevorden.
Het is het eerste Plopsa-park dat Studio 100 in Nederland gaat realiseren. Er bestaan al drie succesvolle Belgische Plopsa-parken in De Panne, Hasselt en Coo.

De Studio 100-figuren zijn ook in Nederland zeer bekend en de drie Belgische Plopsa-parken trekken dan ook een groot aantal Nederlandse bezoekers. Om die redenen was Plopsa, de themaparkdivisie binnen Studio 100, sinds twee jaar op zoek naar een geschikte locatie voor een Plopsa-park in Nederland. Er werden diepgaande gesprekken gevoerd met circa 35 verschillende partijen waarvan er uiteindelijk twee overbleven: Center Parcs en Ahoy in Rotterdam. De gesprekken met Rotterdam over de vestiging van een Plopsa-park aldaar zijn nog niet afgerond. Indien deze gesprekken tot een positief resultaat leiden, wordt wellicht rond 2010 een tweede Nederlands Plopsa-park naast Ahoy gebouwd.

Center Parcs
In een eerste fase gaat Plopsa een samenwerking aan met Center Parcs De Huttenheugte in Coevorden om daar een Plopsa-park te vestigen. Aan dit besluit liggen de volgende redenen ten grondslag:

  • De Huttenheugte is één van de Center Parcs ‘Family’ parken, waarin alles is gericht op families met kinderen. Daarmee sluit De Huttenheugte perfect aan op het nieuwe themapark van Plopsa, waar ook alles is gericht op een dagje uit voor de hele familie. Zo versterken beide proposities elkaar. In De Huttenheugte verblijven jaarlijks ruim 200.000 gasten (ruim 800.000 overnachtingen). 
  • Binnen een straal van 1 uur rijden rond Coevorden wonen 4 miljoen mensen. Samen met de ruim 200.000 gasten van Center Parcs per jaar biedt dat een uitstekend bezoekerspotentieel.
  • Center Parcs en Plopsa zijn beide sterke merken die kwaliteit hoog in het vaandel dragen
  • De gemeente Coevorden en de provincie Drenthe hebben zich beide zeer hard gemaakt voor de komst van het Plopsa-park
Overdekt themapark 
Naast Center Parcs De Huttenheugte wordt een overdekt themapark gebouwd met een oppervlakte van 15.000m² waarvan 10.000m² overdekt en 5.000m² in de openlucht. Het park wordt gethematiseerd rond de Studio 100-figuren Kabouter Plop, Samson & Gert, Bumba, Piet Piraat, Mega Mindy en het Huis van Anubis. Deze figuren krijgen elk een eigen zone met leuke attracties die geschikt zijn voor kinderen van 4 tot 11 jaar. Dagelijks vindt er een show plaats met een Studio 100-figuur. Het indoorpark zal 3.500 bezoekers tegelijkertijd kunnen ontvangen. Op jaarbasis verwacht de directie 300.000 bezoekers. Het park biedt minimaal 50 mensen werk. Met de bouw van het themapark is een investering van vijftien miljoen euro gemoeid. Het is het streven om in januari 2008 met de bouw te beginnen. Naar verwachting kan het park dan rond Kerstmis 2008 worden geopend. 
“De komst van Plopsa Indoor Coevorden is een stevige impuls voor de dag- en verblijfsrecreatie in de gemeente Coevorden”, aldus wethouder economische zaken Peter Snijders. “Bijna 25 procent van alle toeristen in Drenthe overnacht in onze gemeente. De verblijfsrecreanten besteden jaarlijks ruim € 37 miljoen aan een vakantie in onze regio. Met de komst van het themapark zal het aantal overnachtingen aanzienlijk toenemen van 1,4 miljoen in 2006 naar 1,6 miljoen de komende jaren.” 

Bron: Center Parcs

woensdag 25 april 2007

Eigenaar Center Parcs neemt Belgische Sunparks Groep over

De Pierre & Vacances Groep, het Franse moederbedrijf van Center Parcs Europe, koopt de Belgische Sunparks Groep. Dat meldt de onderneming vrijdag.

De niet nader genoemde prijs die is betaald voor de acquisitie van Sunparks is gebaseerd op een bedrijfswaarde (inclusief schulden) van EUR 150 miljoen, zo valt in het persbericht te lezen.
Sunparks exploiteert vier vakantieparken in de drie- en vier- sterren categorieen in Belgie. In 2006 heeft de Sunparks Group 450.000 klanten ontvangen. De bezettingsgraad bedraagt zo'n 56%.
De groep heeft 387 medewerkers in dienst. In 2006 bedroeg de omzet EUR 39 miljoen.
De acquisitie van Sunparks stelt Pierre & Vacances-onderdeel Center Parcs Groep in staat haar positie op de Belgische vakantiemarkt te versterken in de drie- en vier- sterren categorieen.
Center Parcs Europe heeft zelf zestien parken, waarvan twaalf in de vijf sterren categorie.

Bron: iex

dinsdag 24 april 2007

Oplocatie-collega wint prijs Center Parcs op Evenement 2007

Taco Hermeling is sinds enkele weken nieuw binnen het salesteam van Oplocatie. Net binnen of hij mocht al mee naar Evenement 2007, waar hij zich ontpopte tot favoriete collega door op de stand van Center Parcs Meetings en Events de Pamper Jump-wedstrijd te winnen...een teambuildingsweekend voor 12 personen...

Persbericht Center Parcs
Energize was het thema tijdens Evenement 2007 in de Jaarbeurs Utrecht. In totaal hebben 12.367 bezoekers Evenement 2007 bezocht en kan er wederom gezegd worden dat het een succesvolle beurs was. Tijdens Evenement 2007 zijn alle deelnemende stands beoordeeld door een vakjury en werden de vakprijzen Innovatie, Inspiratie en Interactie toegekend.

Vakprijs Evenement
De vakprijs Interactie is dit jaar toegekend aan Center Parcs Meetings & Events. De vakjury meldde het volgende: "De deelname van Center Parcs Meetings & Events aan Evenement 2007 is het verlengstuk van de corparate marketingstrategie van Center Parcs. Zonder opdringerig te zijn wordt de bezoeker op een natuurlijke manier actief betrokken bij het beursconcept".

Bron en hele artikel: eventbranche

maandag 29 januari 2007

Grote meerval teistert Kempervennen

Waar Nessie in Schotland de meren onveilig maakt, teistert 'Big Mama' de Brabantse Kempervennen. 'Big Mama' is een 2,30 meter lange meerval die elke dag twee tot drie eenden verslindt. Volgens biologen is de vis het grootste exemplaar in Europa en misschien zelfs ter wereld.

Nessie vs Big Mama

De Kempervennen hoort bij CenterParcs en ligt vlakbij de Belgische grens. 'Monsterwatchers' spoeden zich naar het gebied om een glimp van het dier op te vangen. De meerval huist in een 22 meter diep duikmeer. De plaatselijke duikschool probeert het terrein tegen indringers te beschermen. Toch komen er 's nachts vissers die proberen de vis aan de haak te slaan.

Meerval

Volgens bioloog Jean Henkens van CenterParcs kon de meerval zo groot worden dankzij de goede en constante waterkwaliteit, voldoende voedsel en genoeg rust. Het dier is ongevaarlijk voor mensen, maar eenden en kleine honden moeten op hun hoede zijn als ze zich in het meer of aan de waterkant bevinden.

Bron: Fok


Last MinuteMeivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart
Zomervakantie, Herfstvakantie, KerstvakantieVoorjaarsvakantie



Verblijft u liever op een park van Landal, Roompot of EuroParcs

zondag 24 december 2006

Center Parcs investeert meer dan half miljard in vernieuwing

Center Parcs gaat de komende jaren meer dan een half miljard euro investeren in renovatie van bestaande parken, waaronder die in Nederland, en in de bouw van twee nieuwe parken in Frankrijk. In Nederland wordt het meeste geld gestoken in het aanpassen van huisjes in het park Port Zélande. Center Parcs zet daarbij in op ruimere accommodaties, bedoeld voor bijvoorbeeld familiereünies. 

Door de uitbreiding komt het totale aantal parken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk op achttien. Center Parcs investeert vooral in Frankrijk, omdat de markt daar nog vrij onontgonnen is, zei bestuursvoorzitter Christophe Jeannest op een bijeenkomst in Amsterdam. 

Nederland 

In Nederland waar Center Parcs de afgelopen jaren flink heeft gereorganiseerd is inmiddels sprake van een aanzienlijk betere gang van zaken, aldus commercieel directeur Paul Sies. In het boekjaar 2005/2006 groeide de omzet volgens hem weer, na dalingen van 5 tot 8 procent in de jaren daarvoor. 

Afstand van concurrentie 

Center Parcs door de investeringen in nieuwe en het upgraden van bestaande parken in de komende jaren verder 'afstand nemen van de concurrentie'. Ook wordt een groot aantal bijzondere recreatie-activiteiten geïntroduceerd, aldus CEO Christophe Jeannest. 

Marktleider 

Center Parcs onderdeel van de Pierre & Vacances Group, is op dit moment Europees marktleider in vakanties in ruim opgezette bungalowparken. Center Parcs beschikt over ruim 10.000 cottages en ontvangt jaarlijks 3,1 miljoen gasten die gezamenlijk goed zijn voor 12,7 miljoen overnachtingen. 

Indrukwekkend 

Eén op de drie Nederlanders is wel eens bij Center Parcs op bezoek geweest, van wie 90 procent tevreden is over dat bezoek, 38 procent van de bezoekers zegt binnen 16 maanden een keer terug te willen komen. Ook buitenlandse gasten zijn enthousiast over de ‘State of Happiness', zoals Center Parcs zich presenteert. Jeannest: "Dit zijn indrukwekkende cijfers die ons verplichten ons extra in te spannen. Vandaar dat we de komende jaren fors zullen investeren in ons product." 

 Nieuwe parken 

Om haar marktleiderschap verder uit te bouwen, investeert Center Parcs in nieuwe en bestaande parken, in bijzondere recreatie-activiteiten en wordt het gasten, door middel van een overzichtelijke segmentatie van het aanbod, eenvoudiger gemaakt een park te kiezen dat precies past bij hun wensen. 

 Nieuw in Frankrijk

Belangrijkste projecten zijn de opening van een gloednieuw, luxe park du lac d'Ailette in de Picardie. Met deze nieuwbouw is een investering van 250 miljoen euro gemoeid. Dit park gaat begin juli 2007 open voor gasten. Daarnaast wordt in 2010 een nieuw park - het vierde in Frankrijk - opgeleverd in de buurt van Strasbourg, Domaine de Harcholins. Met die nieuwbouw is een investering van 220 miljoen euro gemoeid. 

 Labelen 

Door de parken te labelen', heeft Center Parcs de keuze voor een passend park makkelijker gemaakt. 
  • Wie het aan niets wil ontbreken kiest voor één van de vier Premium' parken. 
  • Voor actievelingen zijn er de Active' parken
  • Wie rust zoekt in een prachtige omgeving, kiest in de catalogus een EasyGo' park
  • En wie juist met de hele familie een paar geweldige dagen wil beleven, kiest een Family' park, dat echt alles heeft voor gezinnen met kinderen tot 10 jaar. 
Bron: Events


Last MinuteMeivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart
Zomervakantie, Herfstvakantie, KerstvakantieVoorjaarsvakantie



of verblijft u liever op een park van  Landal of Roompot

woensdag 13 december 2006

Center Parcs zoekt verdere uitbreiding in Frankrijk en Duitsland

De vakantieparkengroep Center Parcs Europe overweegt de bouw van extra vestigingen in Frankrijk en Duitsland. Dat zei directievoorzitter Christophe Jeannest in de marge van een persconferentie over de resultaten over het boekjaar 2005/2006. Center Parcs opent volgend jaar overigens al een park nabij Reims en mikt daarvoor ook voor het eerst voluit op franstalige Belgische bezoekers.

Center Parcs Europe, een dochter van het Franse beursgenoteerde toerismeconcern Pierre & Vacances, telt 16 parken, waaronder Erperheide in Peer en de Vossemeren in Lommel. Na enkele jaren van dalende omzet realiseerde de groep in het boekjaar 2005/2006, dat eind september eindigde, een omzetgroei van 2,3 procent tot 515,8 miljoen euro. De bedrijfswinst steeg van 30,5 tot 39,5 miljoen euro dankzij 15 miljoen euro besparingen en herstructureringen. Dat leidde binnen de groep tot 48 ontslagen op een totaal van zowat 9.500, een pak minder dan eerder aangekondigd. Hoeveel banen verloren gingen in Belgie kon Jeannest niet zeggen.

In de Vossemeren werd zowat 1 miljoen euro geinvesteerd en voor Erperheide wordt weldra grootser nieuws aangekondigd, gaf Jeannest aan. Details wou hij niet geven.

Bron en hele artikel: Standaard


Last MinuteMeivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart
Zomervakantie, Herfstvakantie, KerstvakantieVoorjaarsvakantie



of verblijft u liever op een park van  Landal of Roompot

woensdag 18 oktober 2006

Center Parcs zet aan tot spijbelen

De Haagse wethouder Sander Dekker van Onderwijs vindt dat Center Parcs aanzet tot spijbelen.

Het bedrijf biedt gezinnen met kinderen tussen de zes en twaalf jaar een korting van vijftien procent op de huur van een bungalow. De aanbieding geldt alleen in de weekeinden en doordeweeks; niet in de vakanties. Den Haag probeert al jaren het schoolverzuim terug te dringen. Wethouder Dekker ziet wel in dat het de verantwoordelijkheid van de ouders zelf is dat kinderen naar school gaan, maar dit soort aanbiedingen helpen volgens hem niet. Hij heeft het bedrijf inmiddels een brief gestuurd in de hoop dat de korting wordt afgeschaft.


Last MinuteMeivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart
Zomervakantie, Herfstvakantie, KerstvakantieVoorjaarsvakantie



of verblijft u liever op een park van  Landal of Roompot

zondag 23 juli 2006

'De Zingende Zaak': Coca Cola versus Center Parcs

In de tweede aflevering van De zingende zaak, volgen we Coca Cola (het team van Gregor Bak) en Center Parcs 'America' (het team van Jochem van Gelder) in hun strijd om de beste act in De zingende zaak.

Jochem en Gregor hebben hun best gedaan om bij beide bedrijven de beste vijf zang- en danstalenten eruit te pikken, die als een team een verbluffende act moeten neerzetten. Hiervoor krijgen ze twee dagen de tijd, met intensieve begeleiding door professionele zang- en danscoaches.

Welk team schittert van het talent? Is dat 'Henry's Angels' (Coca Cola) of 'The Holiday 5' (Centerparcs)? Henry's Angels heeft een krachtig team met manager Henry en zijn vier dames: coördinator Petra, account manager Esther, projectleider Scarlett en personal assistant Sandra.

Dit team, brengt onder begeleiding van Gregor een swingend 'I'm so exited'!

Maar er is zware concurrentie. Het team van Jochem, 'The Holiday 5' bestaat namelijk uit mensen met ervaring op het gebied van entertainment. Manager entertainment Mark, entertainers Fleur en Arjan, badjuf Ivon en manager horeca Corina zetten een opzwepend 'Blame it on the boogie' neer, maar halen badjuf Ivon en manager horeca Corina hetzelfde niveau als hun ervaren 'entertainment-collega's'?

Bron: tv-visie

Last MinuteMeivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart
Zomervakantie, Herfstvakantie, KerstvakantieVoorjaarsvakantie



of verblijft u liever op een park van  Landal of Roompot