Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen
maandag 17 september 2007
CENTER PARCS MAAKT ALS EERSTE AANBIEDER IN VAKANTIE- EN RECREATIESECTOR AL HAAR CENTRALE VOORZIENINGEN ROOKVRIJ
In België gold reeds een wettelijke rookverbod en zijn de centrale voorzieningen in de parken van Center Parcs sinds vorig jaar rookvrij. Hierop wordt door gasten en medewerkers positief gereageerd.
In de meeste landen, worden er geen algemene rookvrije omgevingen in publieke plekken zoals restaurants, café’s ed gegarandeerd.
In Frankrijk worden restaurants vanaf 1 januari 2008 rookvrij en in Nederland zou de horeca via een stappenplan zelf toewerken naar een rookvrije horeca in 2011.
Voortrekkersrol
Center Parcs wil een voortrekkersrol vervullen en heeft besloten het initiatief te nemen om alle centrale voorzieningen in al haar parken vanaf dit najaar volledig rookvrij te maken. “Center Parcs heeft als marktleider in korte vakanties een belangrijke voorbeeldfunctie. We ontvangen elk jaar ruim drie miljoen gasten. Zeventig procent hiervan zijn gezinnen met jonge kinderen. Dat schept een bijzondere verantwoordelijkheid. Vandaar dat wij niet meer willen wachten, maar al vanaf november onze medewerkers en bezoekers een rookvrije omgeving willen bieden, zodat jong en oud kunnen genieten van een onbezorgde vakantie.
Omdat we een gastvrij en dienstverlenend bedrijf zijn, willen we ook respectvol omgaan met onze rokende bezoekers. Zo worden speciale plekken gecreëerd waar bezoekers op een plezierige manier een sigaretje kunnen roken zonder dat andere gasten daar iets van merken”, aldus Christophe Jeannest, voorzitter van de Raad van Bestuur van Center Parcs.
Bron: Center Parcs
dinsdag 31 juli 2007
Sterke toename alleenstaande ouders in Nederland
Meer dan de helft alleenstaande ouders wil nieuwe relatie Veel single parents geven weliswaar aan een gelukkige ouder te zijn, toch hebben zij regelmatig moeite met hun situatie. Ruim de helft staat waarschijnlijk ook daarom open voor een nieuwe partner om lief en leed mee te delen. Het internet is daarbij één van de favoriete middelen, 58% zoekt online naar een nieuwe liefde. Met name rond vakantietijd hebben veel single parents het gevoel dat ze er alleen voor staan. Ze hebben behoefte aan een gelijkwaardige gesprekspartner met wie zij dingen kunnen delen en ondernemen - met óf zonder kinderen. Het vinden van een partner is echter lang niet altijd eenvoudig.
Sociale druk vanuit omgeving
Annemarie Determan, als psychologe verbonden aan Parship.nl, licht toe: “Afhankelijk van de leeftijd van de kinderen kunnen deze een belemmerende of stimulerende rol spelen in de zoektocht naar een nieuwe partner. Alleenstaande ouders ervaren vanuit hun omgeving vaak een sociale druk; 'waarom ben je nog steeds alleen'? De meeste single parents hebben hun handen al vol aan hun kinderen, zij stellen de belangen van de kinderen voorop en cijferen zichzelf weg. Daarnaast vinden jonge kinderen een nieuwe 'papa' of ‘mama' vaak helemaal niet zo leuk. Oudere kinderen stimuleren hun alleenstaande ouders juist vaak; zij zien hun ouders graag weer opnieuw verliefd en gelukkig worden. Vakantie biedt ook een goede mogelijkheid om nieuwe mensen te ontmoeten. Mensen zijn dan ontspannen, staan open voor contacten en op vakantie verloopt alles meer ongedwongen.
Verder zijn de kinderen er meteen bij waardoor je bij een nieuwe kennismaking meteen kunt zien of het onderling een beetje klikt”, aldus Determan.
Weinig tijd voor zichzelf
Doordat single parents in de meeste gevallen de volledige zorg voor één of meerdere kinderen dragen, hebben zij weinig tijd voor zichzelf of anderen. Ook het plannen van hun vakantie blijkt voor een grote groep (84%) een lastige opgave. Zeven op de tien ouders gebruiken vooral internet in hun speurtocht naar een leuke vakantie, naast brochures en folders van reisorganisaties of vakantieparken (29%) en mond-tot-mondreclame van vrienden, kennissen en familieleden.
Op vakantie andere alleenstaande ouders ontmoeten
Als alleenstaande ouders op vakantie gaan, heeft een vakantiehuisje in een vakantiepark met een compleet aanbod de voorkeur. Op een vakantiebestemming staan plezier en vertier voor kinderen én het gemakkelijk vriendjes kunnen maken voor single parents voorop. “Voor veel alleenstaande ouders is de vakantie daarnaast een goede mogelijkheid om anderen te ontmoeten. Voor een grote meerderheid geldt dat zij het belangrijk vinden sociale contacten te leggen. Zo benadrukt 46 procent van de ondervraagde alleenstaande ouders bij voorkeur andere single parents te willen ontmoeten, liefst spontaan, maar er zijn ook voorstanders van een programma dat speciaal voor hen is ontwikkeld”, zegt Monique Dekking, woordvoerder Center Parcs Europa.
Single Parents Weekend
“Maar uiteindelijk willen zij allemaal in de eerste plaats dat hun kinderen volop genieten. Als kinderen zich goed vermaken, zijn de ouders meestal ook tevreden. Center Parcs biedt voor jong en oud een gevarieerd activiteitenaanbod, waarbij zowel ouders als kinderen volop kunnen genieten van een volledig verzorgde vakantie. Bovendien organiseren we dit jaar samen met Parship.nl van 21 tot en met 23 september voor het eerst het Single Parents Weekend op ons park De Kempervennen. Dit is tevens een uitstekende aanleiding om te toetsen of ons aanbod voldoende aansluit op de specifieke wensen van deze doelgroep en of dit in sommige parken moet worden aangepast”, aldus Dekking.
Bron: Persbericht Center Parcs
donderdag 5 juli 2007
Unieke samenwerking Center Parcs en Studio 100/Plopsa
Het is het eerste Plopsa-park dat Studio 100 in Nederland gaat realiseren. Er bestaan al drie succesvolle Belgische Plopsa-parken in De Panne, Hasselt en Coo.
De Studio 100-figuren zijn ook in Nederland zeer bekend en de drie Belgische Plopsa-parken trekken dan ook een groot aantal Nederlandse bezoekers. Om die redenen was Plopsa, de themaparkdivisie binnen Studio 100, sinds twee jaar op zoek naar een geschikte locatie voor een Plopsa-park in Nederland. Er werden diepgaande gesprekken gevoerd met circa 35 verschillende partijen waarvan er uiteindelijk twee overbleven: Center Parcs en Ahoy in Rotterdam. De gesprekken met Rotterdam over de vestiging van een Plopsa-park aldaar zijn nog niet afgerond. Indien deze gesprekken tot een positief resultaat leiden, wordt wellicht rond 2010 een tweede Nederlands Plopsa-park naast Ahoy gebouwd.
Center Parcs
In een eerste fase gaat Plopsa een samenwerking aan met Center Parcs De Huttenheugte in Coevorden om daar een Plopsa-park te vestigen. Aan dit besluit liggen de volgende redenen ten grondslag:
- De Huttenheugte is één van de Center Parcs ‘Family’ parken, waarin alles is gericht op families met kinderen. Daarmee sluit De Huttenheugte perfect aan op het nieuwe themapark van Plopsa, waar ook alles is gericht op een dagje uit voor de hele familie. Zo versterken beide proposities elkaar. In De Huttenheugte verblijven jaarlijks ruim 200.000 gasten (ruim 800.000 overnachtingen).
- Binnen een straal van 1 uur rijden rond Coevorden wonen 4 miljoen mensen. Samen met de ruim 200.000 gasten van Center Parcs per jaar biedt dat een uitstekend bezoekerspotentieel.
- Center Parcs en Plopsa zijn beide sterke merken die kwaliteit hoog in het vaandel dragen
- De gemeente Coevorden en de provincie Drenthe hebben zich beide zeer hard gemaakt voor de komst van het Plopsa-park
woensdag 25 april 2007
Eigenaar Center Parcs neemt Belgische Sunparks Groep over
De niet nader genoemde prijs die is betaald voor de acquisitie van Sunparks is gebaseerd op een bedrijfswaarde (inclusief schulden) van EUR 150 miljoen, zo valt in het persbericht te lezen.
Sunparks exploiteert vier vakantieparken in de drie- en vier- sterren categorieen in Belgie. In 2006 heeft de Sunparks Group 450.000 klanten ontvangen. De bezettingsgraad bedraagt zo'n 56%.
De groep heeft 387 medewerkers in dienst. In 2006 bedroeg de omzet EUR 39 miljoen.
De acquisitie van Sunparks stelt Pierre & Vacances-onderdeel Center Parcs Groep in staat haar positie op de Belgische vakantiemarkt te versterken in de drie- en vier- sterren categorieen.
Center Parcs Europe heeft zelf zestien parken, waarvan twaalf in de vijf sterren categorie.
Bron: iex
dinsdag 24 april 2007
Oplocatie-collega wint prijs Center Parcs op Evenement 2007
Persbericht Center Parcs
Energize was het thema tijdens Evenement 2007 in de Jaarbeurs Utrecht. In totaal hebben 12.367 bezoekers Evenement 2007 bezocht en kan er wederom gezegd worden dat het een succesvolle beurs was. Tijdens Evenement 2007 zijn alle deelnemende stands beoordeeld door een vakjury en werden de vakprijzen Innovatie, Inspiratie en Interactie toegekend.
Vakprijs Evenement
De vakprijs Interactie is dit jaar toegekend aan Center Parcs Meetings & Events. De vakjury meldde het volgende: "De deelname van Center Parcs Meetings & Events aan Evenement 2007 is het verlengstuk van de corparate marketingstrategie van Center Parcs. Zonder opdringerig te zijn wordt de bezoeker op een natuurlijke manier actief betrokken bij het beursconcept".
Bron en hele artikel: eventbranche
maandag 29 januari 2007
Grote meerval teistert Kempervennen
Waar Nessie in Schotland de meren onveilig maakt, teistert 'Big Mama' de Brabantse Kempervennen. 'Big Mama' is een 2,30 meter lange meerval die elke dag twee tot drie eenden verslindt. Volgens biologen is de vis het grootste exemplaar in Europa en misschien zelfs ter wereld.
Nessie vs Big Mama
De Kempervennen hoort bij CenterParcs en ligt vlakbij de Belgische grens. 'Monsterwatchers' spoeden zich naar het gebied om een glimp van het dier op te vangen. De meerval huist in een 22 meter diep duikmeer. De plaatselijke duikschool probeert het terrein tegen indringers te beschermen. Toch komen er 's nachts vissers die proberen de vis aan de haak te slaan.
Meerval
Volgens bioloog Jean Henkens van CenterParcs kon de meerval zo groot worden dankzij de goede en constante waterkwaliteit, voldoende voedsel en genoeg rust. Het dier is ongevaarlijk voor mensen, maar eenden en kleine honden moeten op hun hoede zijn als ze zich in het meer of aan de waterkant bevinden.
Bron: Fok
Last Minute, Meivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart,
Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie,
zondag 24 december 2006
Center Parcs investeert meer dan half miljard in vernieuwing
Nederland
Afstand van concurrentie
Marktleider
Indrukwekkend
Nieuwe parken
Nieuw in Frankrijk
Labelen
- Wie het aan niets wil ontbreken kiest voor één van de vier Premium' parken.
- Voor actievelingen zijn er de Active' parken.
- Wie rust zoekt in een prachtige omgeving, kiest in de catalogus een EasyGo' park.
- En wie juist met de hele familie een paar geweldige dagen wil beleven, kiest een Family' park, dat echt alles heeft voor gezinnen met kinderen tot 10 jaar.
Last Minute, Meivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart,
Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie,
woensdag 13 december 2006
Center Parcs zoekt verdere uitbreiding in Frankrijk en Duitsland
De vakantieparkengroep Center Parcs Europe overweegt de bouw van extra vestigingen in Frankrijk en Duitsland. Dat zei directievoorzitter Christophe Jeannest in de marge van een persconferentie over de resultaten over het boekjaar 2005/2006. Center Parcs opent volgend jaar overigens al een park nabij Reims en mikt daarvoor ook voor het eerst voluit op franstalige Belgische bezoekers.
Center Parcs Europe, een dochter van het Franse beursgenoteerde toerismeconcern Pierre & Vacances, telt 16 parken, waaronder Erperheide in Peer en de Vossemeren in Lommel. Na enkele jaren van dalende omzet realiseerde de groep in het boekjaar 2005/2006, dat eind september eindigde, een omzetgroei van 2,3 procent tot 515,8 miljoen euro. De bedrijfswinst steeg van 30,5 tot 39,5 miljoen euro dankzij 15 miljoen euro besparingen en herstructureringen. Dat leidde binnen de groep tot 48 ontslagen op een totaal van zowat 9.500, een pak minder dan eerder aangekondigd. Hoeveel banen verloren gingen in Belgie kon Jeannest niet zeggen.
In de Vossemeren werd zowat 1 miljoen euro geinvesteerd en voor Erperheide wordt weldra grootser nieuws aangekondigd, gaf Jeannest aan. Details wou hij niet geven.
Bron en hele artikel: Standaard
Last Minute, Meivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart,
Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie,
woensdag 18 oktober 2006
Center Parcs zet aan tot spijbelen
De Haagse wethouder Sander Dekker van Onderwijs vindt dat Center Parcs aanzet tot spijbelen.
Het bedrijf biedt gezinnen met kinderen tussen de zes en twaalf jaar een korting van vijftien procent op de huur van een bungalow. De aanbieding geldt alleen in de weekeinden en doordeweeks; niet in de vakanties. Den Haag probeert al jaren het schoolverzuim terug te dringen. Wethouder Dekker ziet wel in dat het de verantwoordelijkheid van de ouders zelf is dat kinderen naar school gaan, maar dit soort aanbiedingen helpen volgens hem niet. Hij heeft het bedrijf inmiddels een brief gestuurd in de hoop dat de korting wordt afgeschaft.
Last Minute, Meivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart,
Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie,
zondag 23 juli 2006
'De Zingende Zaak': Coca Cola versus Center Parcs
Jochem en Gregor hebben hun best gedaan om bij beide bedrijven de beste vijf zang- en danstalenten eruit te pikken, die als een team een verbluffende act moeten neerzetten. Hiervoor krijgen ze twee dagen de tijd, met intensieve begeleiding door professionele zang- en danscoaches.
Welk team schittert van het talent? Is dat 'Henry's Angels' (Coca Cola) of 'The Holiday 5' (Centerparcs)? Henry's Angels heeft een krachtig team met manager Henry en zijn vier dames: coördinator Petra, account manager Esther, projectleider Scarlett en personal assistant Sandra.
Dit team, brengt onder begeleiding van Gregor een swingend 'I'm so exited'!
Maar er is zware concurrentie. Het team van Jochem, 'The Holiday 5' bestaat namelijk uit mensen met ervaring op het gebied van entertainment. Manager entertainment Mark, entertainers Fleur en Arjan, badjuf Ivon en manager horeca Corina zetten een opzwepend 'Blame it on the boogie' neer, maar halen badjuf Ivon en manager horeca Corina hetzelfde niveau als hun ervaren 'entertainment-collega's'?
Bron: tv-visie
Last Minute, Meivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart,
Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie,