Center Parcs gaat zich reorganiseren. De zestien vakantieparken in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland krijgen een eenduidiger profiel en een meer transparante structuur. Er sneuvelen 171 banen, waaronder 26 in de twee Belgische parken.
Center Parcs start in september 2006 met het ambitieuze plan. Bedoeling is het tij te keren na het omzet- en klantenverlies van het vorige boekjaar. Vorig jaar haalde het bedrijf een omzet van 504 miljoen euro, 20 miljoen euro of 3,7 procent minder dan in 2003. Het klantenbestand werd met bijna 4 procent uitgedund.
Christophe Jeannest, de voorzitter van het directiecomité bij Center Parcs, wijt de verliezen aan de prijzenoorlog tussen de andere spelers op de markt van de vakantieparken, de goedkope vliegvakanties naar het buitenland en het toenemende succes van citytrips. Een eerste belangrijk aspect van de reorganisatie is dat de drie submerken van Center Parcs (Original, Freelife en SeaSpirit) verdwijnen. De zestien parken vallen vanaf september volgend jaar onder de merknaam Center Parcs. Ze worden onderverdeeld in drie kwaliteitscategorieën, van eenvoudige tot de meest complete vakantieparken. De onderverdeling is gebaseerd op de kwaliteit van de faciliteiten, de sportmogelijkheden, het subtropisch zwembad, de kinderactiviteiten, de natuur en de privacy.
Bron en hele artikel: Nieuwsblad
Last Minute, Meivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart,
Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie,