'Samen het klimmen beleven. Dat is pure emotie'
Weer of geen weer, 212.800 mensen gaan in de twee weken meivakantie naar een van de zeventien Center Parcs. Algemeen directeur Anco van Geffen van park De Eemhof in Flevoland houdt de wind eronder.9.00 ‘A State of Happiness' staat er bij de ingang van Center Park De Eemhof. Dit is de grens waar bezoekers de dagelijkse sores achter zich laten. Algemeen directeur Anco van Geffen (43) overziet de Spaans aandoende gebouwen en palmbomen rondom een fontein: ‘Mediterranee-stijl. Mooi hè?'
In het kantoor laat marketingmanager Paul Geraeds een nieuw reclamefilmpje zien voor een snel bedachte zomeraanbieding. Ook deze zomer wil Center Parcs 98 procent bezetting halen. ‘Dat shot met moeder en kind. Dat is emotie. Je krijgt gelijk alle moeders mee.'
Ook zijn conceptpresentatie over duurzaamheid loopt hij met Van Geffen door. Geraeds: ‘We werken gestructureerd duurzaam: afvalscheiding, een ecologisch plan voor bomen en dieren in de parken. De tijd is rijp om dat aan de gasten te vertellen.' In het park komen borden met teksten als ‘We hebben het licht gezien' bij een lantaarnpaal op zonne-energie. Van Geffen: ‘Loesje-achtige teksten. Ik vind ze leuk.'
10.15 Met de p&o-manager bespreekt Van Geffen de plannen om wat makkelijker aan personeel te komen. Vervoer is het probleem: mensen zijn een uur onderweg. De Eemhof ligt in de zuidpunt van Flevoland en er rijdt geen trein of bus heen. ‘De meeste van onze 720 medewerkers in de schoonmaak, logistiek of horeca werken voor vijf euro per uur. Die hebben geen auto', zegt Van Geffen. De taxi's uit Almere kosten hem 1,1 miljoen euro per jaar. Als de bus een extra lus zou maken langs het park en de stranden waren alle ondernemers blij, zegt hij. Zijn lobby bij de burgemeester van Zeewolde lijkt aan te slaan. ‘Wij zijn toch de grootste werkgever van de regio.'
Bron en hele artikel: Intermediair