De grande dame van de online industrie, reizen, maakt moeilijke tijden door. Reizen zijn geen luxegoed, maar een basisgoed. Desalniettemin zorgt de economische “downturn” ervoor dat de reiziger twee keer nadenkt over het boeken van zijn reis en kritischer is op de kosten. Door de oogharen bezien, is er een aantal trends te besnuffelen.
De toekomst voor de reiswereld gaat niet alleen over het maken van boekingen, maar juist over het beter leren kennen van de vakantiegangers, het begrijpen van de behoeften en het aanbieden van relevante reissuggesties. De User Generated Content biedt ruimte voor expert content (wat zeggen de experts).
Trend 1: Beleving wordt key driver voor het oriëntatiegedrag
Trend 2: Filteren van persoonlijke relevante informatie
Trend 3: De sociale media nemen plaats in het boekingsproces
Trend 4: De handmatige stap: monitoren en service verlenen
Trend 5: Verandering van device
Trend 6: Persoonlijke reisgids
Bron en hele artikel: Frankwatching