Pierre & Vacances kocht in 2003 Center Parcs van de Schotse bierbrouwers Scottish & Newcastle. Sindsdien worstelt de Franse groep met het merkenbeleid van zijn vakantieparken, om verschillende redenen: Europese concurrentie richtlijnen (Gran Dorado), acquisitie van nieuwe parken (SunParks) en uiteenlopend kwaliteitsniveau (Center Parcs). Lees verder hoe de groep stilaan structuur brengt in haar merkenportefeuille.
Eind November kondigde Pierre & Vacances de (voorlopig?) laatste stap aan in het merkenbeleid van hun portefeuille van bungalow- en vakantieparken. De Sunparks parken worden Center Parcs. Opvallende beslissing, want nog maar twee jaar geleden besliste de groep om het merk Sunparks te introduceren op de Nederlandse en de Duitse markt. Gevolg van deze beslissing in 2008: een aantal ex Gran Dorado’s en bestaande Center Parcs parken werden omgevormd naar ... Sunparks. Compleet met een hernieuwde lancering en een investeringsprogramma. Twee jaar later wordt de knop dus omgedraaid. Moet kunnen, maar dat kost wel gigantisch veel geld. De officiële reden is dat de marketinginvesteringen in het merk Sunparks te hoog bleken te zijn. De weg naar een gekend en erkend vakantiemerk zou te lang en, voornamelijk, te duur uitvallen.
Bron en hele artikel: Travolon