Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


donderdag 24 oktober 2013

Vroegboekkortingen geen incident

De verblijfsrecreatieve sector merkt dat de gasten in 2013 alweer ‘erg laat boeken’. Regen in de meivakantie, onzekere economie… en de vroegboekkorting van soms wel 35% helpt ook al niet. Hopen dat de gasten volgend jaar eerder boeken, dat zou toch wel fijner zijn. Afwachten maar…
camping

Een TREND die vraagt om een goede koers-bepaling
Nederlandse recreatieondernemers merken het steeds vaker: gasten boeken later en later. Al jaren schuift het moment van boeken en daadwerkelijk verblijven naar elkaar toe. De meivakantie wordt vaak ad-hoc geboekt, last minute.
....
Vroeger boeken en meer dan 50% herhalings-bezoek, het kan!

  • Voorop staat dat sprake moet zijn van een gedreven ondernemer. U moet feeling hebben met uw product, gastvrij zijn, uw product ‘ademen’: u bent zelf de grootste ambassadeur van uw bedrijf.
  • Natuurlijk moet u ook uw gasten (leefstijl) door-en-door kennen: wat wordt erg gewaardeerd, wat minder. Zorg elk seizoen weer voor vernieuwing, natuurlijk passend bij uw gast en aard/omvang van uw bedrijf.
  • Uw (marketing-)communicatie moet zijn aangepast op uw doelgroep: als zij sterk multimediaal gericht zijn moet u daar natuurlijk op aansluiten, als zij liever op andere wijze communiceren past u zich natuurlijk aan. Laat u niet foppen door marketing- en internetbedrijfjes die u een ‘standaard-product’ verkopen, maar ga uw eigen weg die aansluit bij uw bedrijf, uw gasten!
  • Werk samen met uw omgeving: u doet de dingen waar u goed in bent, laat anderen voor u doen waar zij goed in zijn. Samen met anderen presteert u beter!
  • Een blije en meer dan tevreden gast is uw grootste ambassadeur en komt wellicht nog eens terug (of beveelt uw bedrijf bij anderen aan).
Bron en hele artikel: Pretwerk