camping
Een TREND die vraagt om een goede koers-bepaling
Nederlandse recreatieondernemers merken het steeds vaker: gasten boeken later en later. Al jaren schuift het moment van boeken en daadwerkelijk verblijven naar elkaar toe. De meivakantie wordt vaak ad-hoc geboekt, last minute.
....
Vroeger boeken en meer dan 50% herhalings-bezoek, het kan!
- Voorop staat dat sprake moet zijn van een gedreven ondernemer. U moet feeling hebben met uw product, gastvrij zijn, uw product ‘ademen’: u bent zelf de grootste ambassadeur van uw bedrijf.
- Natuurlijk moet u ook uw gasten (leefstijl) door-en-door kennen: wat wordt erg gewaardeerd, wat minder. Zorg elk seizoen weer voor vernieuwing, natuurlijk passend bij uw gast en aard/omvang van uw bedrijf.
- Uw (marketing-)communicatie moet zijn aangepast op uw doelgroep: als zij sterk multimediaal gericht zijn moet u daar natuurlijk op aansluiten, als zij liever op andere wijze communiceren past u zich natuurlijk aan. Laat u niet foppen door marketing- en internetbedrijfjes die u een ‘standaard-product’ verkopen, maar ga uw eigen weg die aansluit bij uw bedrijf, uw gasten!
- Werk samen met uw omgeving: u doet de dingen waar u goed in bent, laat anderen voor u doen waar zij goed in zijn. Samen met anderen presteert u beter!
- Een blije en meer dan tevreden gast is uw grootste ambassadeur en komt wellicht nog eens terug (of beveelt uw bedrijf bij anderen aan).
Bron en hele artikel: Pretwerk