Albron heeft in de restaurants van Center Parcs een interactieve menukrant geïntroduceerd. Gasten kunnen met hun smartphone de menukrant scannen en worden met korte films meegenomen in de wereld van de verschillende restaurants in het park.
Daarnaast kunnen de gasten Albron meehelpen de menukaart te ontwikkelen, een eet- of drinkadvies ontvangen gekoppeld aan het weer, of stemmen op hun favoriete medewerker. Zo draagt de interactieve krant bij aan verhoging van de beleving in de restaurants van Center Parcs, waar Albron horeca en food retail verzorgt. De menukrant is een platform dat toegang biedt tot een digitale wereld. De techniek (augmented reality), maakt het mogelijk print tot leven te brengen. En dat werkt, aldus Albron. ‘De verhalen van de nieuwe horecaconcepten zijn verfilmd om de gasten te prikkelen. Zo worden zij onderdeel van het verhaal. Het maakt de beleving in het restaurant compleet.’Corine Holtmaat, activatiemanager van Albron, over het concept: ‘Mensen worden overspoeld met informatie en lezen over het algemeen steeds minder. Beeld en video zijn juist goede dragers om een verhaal te vertellen, de kijker te raken en mee te nemen, vandaar deze keuze. Een ander voordeel van video is dat je meerdere zintuigen tegelijk prikkelt en daardoor meer impact in communicatie bereikt. Zo raken we mensen in het hart en creëren we waardevolle momenten en herinneringen.’
bron en hele artikel: Misset horeca