Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


maandag 11 mei 2015

Center Parcs test de belevingswereld van kinderen met de #EchtWaar Test

 Kunnen kinderen in onze technologische samenleving de virtuele van de echte wereld onderscheiden? Of hebben ze de neiging om de realiteit uit het oog te verliezen? Naar aanleiding van de recentelijk gelanceerde campagne en de slogan “Echt even samen” heeft Center Parcs besloten om met behulp van het bureau OgilvyOne kinderen testen te laten doen door middel van een nog nooit eerder vertoond experiment: #EchtWaar

60 nieuwe “EchtWaar” activiteiten

De uiteindelijke bedoeling van het experiment is om kinderen de reële werkelijkheid te laten ondervinden, de natuur te laten ontdekken. De 60 nieuwe activiteiten van Center Parcs bieden daartoe alle mogelijkheid, of het nu om sportieve, creatieve of avontuurlijke activiteiten gaat. Ontdek alle nieuwe activiteiten: http://www.centerparcs.nl/nl-nl/nieuwe-activiteiten_ms60

FASE 1
Eén experiment, drie testen.

De belevingswereld van kinderen wordt tegenwoordig sterk beïnvloed door verschillende factoren zoals de nieuwste technologieën, media en veel meer. Het experiment #EchtWaar tracht aan te tonen of er in de belevingswereld van kinderen nog behoefte is om de werkelijke wereld te ontdekken, te beleven wat #EchtWaar is!?

De eerste fase van dit experiment bestaat uit drie testjes waarin de kinderen gevraagd worden het irreële van het echt te onderscheiden: irreël of #EchtWaar?
Om de uitkomst van het onderzoekje niet te beïnvloeden krijgen de kinderen vooraf geen informatie.

FASE 2
Gedurende de tweede fase wordt een aantal kinderen met hun familie uitgenodigd in één van de Center Parcs’ parken. Kinderen kunnen zich hier uitleven, deelnemen aan diverse activiteiten en echte avonturen beleven.

Voorafgaand aan dit verblijf hebben wij de ouders gevraagd hun kind te filmen terwijl hij/zij een eigen verhaaltje vertelt. Alle verhalen blijken doorspekt met personages en situaties uit films, videospelletjes of animatiefilms. Hoe zullen hun vertellingen klinken na het verblijf bij Center Parcs? De video’s van de tweede fase kunnen vanaf juni online worden bekeken.

Consequente aanpak

Door dit experiment bevestigt Center Parcs zijn nieuwe positionering als merk, gekoppeld aan vier kernbegrippen: “Emotion, Share, Care en Joy”.

Een aanpak die naadloos aansluit bij de vernieuwing van het merk en zijn ambitie om het korte-afstandstoerisme een nieuw impuls te geven door het aanbieden van originele ervaringen gebaseerd op het authentieke, het menselijke.
Deze vastberadenheid is terug te vinden in de nieuwe handtekening van Center Parcs: “Echt even samen”.

Trend: Kinderen zitten meer en meer voor het scherm

  • 77% van de 12-24 jarigen speelt regelmatig (zeker wekelijks) video spelletjes. (2014, NV jongerenpanel Eén Vandaag)
  • Kinderen tussen 6 en 10 jaar besteden 2 uur per dag aan het gebruik van media. (tv-kijken, tablet, telefoon) (mijnkindonline.nl)
  • 58% van de kinderen jonger dan 1 jaar kijkt regelmatig televisie. (Iene Miene Media 2014)
  • De tijd die kinderen van 0 t/m 4 jaar doorbrengen met televisie kijken is 18 minuten per dag in 2014. (Iene Miene Media 2014)
  • 45% van de kinderen van 11 jaar hebben een eigen mobiele telefoon of smartphone. (Scoop, Zeeuws instituut voor sociale en culturele ontwikkeling)
Bron: Persbericht center parcs