Jan Willem Hilbron is sinds september algemeen directeur bij foodservice bedrijf Albron. Zijn doel is om 250.000 mensen elke dag te laten genieten van lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken. Maar hoe doe je dat? Een gesprek over leiderschap, keuzes durven maken en duurzaam eten
Aan de andere kant ziet Albron dat werkgevers steeds minder bereid zijn kosten te maken voor hun medewerkers. Dus wordt er minder of op andere manieren catering ingezet. “Mijn voorganger Teun Verheij zag al dat we commerciëler in de markt aan de slag moeten, en minder afhankelijk moeten zijn van de werkgever. We hebben toen de stap gezet om restaurants op Center Parcs te openen. En inmiddels zitten we ook in de winkelstraten.” Dan vind je B2B-merk Albron inmiddels onder de namen Anne&Max, Coffeecompany, Starbucks en Frites Affairs....
Op Center Parcs heeft Albron de ambitie om alles plantaardig te doen. Hiervoor is een traject gestart waarin samen met leveranciers gewerkt wordt aan de benodigde productontwikkeling en mogelijke implementatie. Volgens Hilbron is dat de logische keuze. Hij stapt met Albron heel bewust weg van niet duurzame opties. “En omdat de melkprijs nu zo hoog is, komt het ook nog eens goed uit dat we zijn overgestapt van zuivel naar plantaardig. Dat zorgt sneller voor rendement dan we hadden verwacht. En op lange termijn is de duurzame keuze altijd de beste."
Bron en hele artikel: Change
Last Minute, Meivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart,
Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie,