De inkomsten van de Groep zijn in het eerste halfjaar sterk gestegen, met een groei van 20% in onze toeristische activiteiten. Deze prestatie werd geleverd door zowel binnenlandse als grensoverschrijdende klanten, wat getuigt van de toenemende aantrekkingskracht van lokaal toerisme voor reizigers en de relevantie van de positionering van de Groep nog versterkt. Het weerspiegelt ook de premiumisering van ons aanbod, met een stijging van de gemiddelde huurprijzen en een hogere bezettingsgraad. Dit uitstekende eerste halfjaar, in combinatie met een strikt en wendbaar beheer van onze strategie, stelt ons in staat onze financiële vooruitzichten te verhogen en de komende maanden met vertrouwen tegemoet te zien. (Frank Gervais).
Benefiting from still strong momentum in the sector following the Covid crisis, the Pierre & Vacances-
Center Parcs Group generated growth of 20% in revenue1 from its tourism activities during the first half of 2022/2023, with robust business in the second quarter (+20.3%), following on from the first quarter increase (+19.4%).
- In view of this strong first-half performance as well as the level or reservations to date, the Group’s ability to ease the effects of inflation on margins (cost control) and good execution of its strategic Reinvention plan, the Group has raised its financial guidance for the 2022/2023 financial year, to now expect:
→ Revenue from the tourism businesses of more than €1,700m (vs. €1,660m previously).
→ Adjusted Group EBITDA2 of more than €130m (vs. €105m).
→ Operating cash flow generation3 of more than €50 million (vs. €37 million).
Last Minute, Meivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart,
Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie,