Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


donderdag 13 november 2008

Sunparks - In the Middle of Everywhere

CENTER PARCS EUROPE GROUP INTRODUCEERT MET CENTER PARCS EN SUNPARKS EEN TWEE-MERKEN STRATEGIE

Rotterdam, 13 november 2008 – De Center Parcs Europe Group - Europees marktleider in korte vakanties dicht bij huis - zet in op een aanzienlijke versterking van haar aanbod met twee complementaire merken om de Europese markt nóg beter te kunnen bedienen. Zo investeert de Groep in het verder verrijken van de bestaande parken van Center Parcs en worden nieuweCenter Parcs-parken ontwikkeld in Frankrijk en Duitsland. Tegelijkertijd zal de capaciteit van Sunparks binnen vijf jaar verdubbelen. Als eerste stap worden met ingang van 23 januari 2009 vier parken van Center Parcs toegevoegd aan het portfolio van Sunparks.


De Center Parcs Europe Group gaat een nieuwe fase in met de introductie van een tweeledige groeistrategie, waarin sprake is van een heldere positionering van Center Parcs en Sunparks en beide merken elkaar uitstekend aanvullen. Afhankelijk van de behoefte maken gasten een keuze voor het meest complete product in de sector, Center Parcs. Of ze kiezen bewust voor Sunparks, parken met de beste weersonafhankelijke voorzieningen in hun segment van waaruit je een interessante omgeving kunt ontdekken.

Expansie Center Parcs
Christophe Jeannest, CEO Group tourism activities Pierre & Vacances and CEO Center Parcs Europe: “Wie het grootste aanbod in faciliteiten, activiteiten en services binnen handbereik wenst, kiest voor een park van Center Parcs. Al veertig jaar is Center Parcs kwalitatief enig in zijn soort in het hoogste segment van de vakantiemarkt. Center Parcs is qua concept en innovatiekracht niet te kopiëren. Daarom moet er voor de groei van Center Parcs nieuwe parken ontwikkeld worden. Eerst opent in 2010 een nieuw park haar deuren in de bosrijke omgeving van Moselle in Frankrijk. Hier wordt het ‘Park van de Toekomst’ gerealiseerd. Een ecologisch park dat volledig in harmonie is met de omgeving en volgens de laatste inzichten op het gebied van duurzaamheid wordt gebouwd. Daarna is het vierde Franse park aan de beurt in de omgeving van Lyon en oriënteren we ons op dit moment op de bouw van een park in Duitsland in de buurt van München.”

Nieuwe recreatievormen
De nieuwe parken springen in het oog vanwege hun luxueuze afwerking en hun naadloze inbedding in de natuurlijke omgeving. De bestaande parken worden uitgebreid en er wordt fors geïnvesteerd in de verdere upgrading van cottages en voorzieningen. Ook worden nieuwe recreatievormen geïntroduceerd. Zo lanceert Center Parcs eind december 2008 haar nieuwste generatie cottages. In De Kempervennen (Nl), Het Heijderbos (Nl) en Bispinger Heide (Dl) openen eind dit jaar 200 super de luxe Eden cottages hun deuren. Bovendien kunnen gasten van De Kempervennen en Bispinger Heide vanaf eind december terecht op woonboten. In het Duitse park worden daarnaast Tree Houses ontwikkeld.

Center Parcs telt door de toevoeging van vier parken aan Sunparks vanaf 23 januari 2009 dertien parken, waarvan zes in Nederland, twee in België, twee in Duitsland en drie in Frankrijk.

Sunparks
De Center Parcs Europe Group signaleert nog tal van mogelijkheden voor een verdere groei in het middensegment van de markt voor korte vakanties. In dit segment is nauwelijks sprake van een uniform kwaliteitsniveau waardoor gasten moeilijk in staat zijn een goede vakantiekeuze te maken. “Met Sunparks zetten we nu een duidelijk aanbod in de markt voor mensen die gesteld zijn op een uniforme en goede prijs-kwaliteitverhouding, met weersonafhankelijke voorzieningen en een gegarandeerd comfort”, stelt James Mennekens, Managing Director van de Center Parcs Europe Group. Momenteel bestaat Sunparks uit vier parken in België, waarvan twee kustparken, een park in de Kempen en een park in de Ardennen. Een eerste besluit is al genomen om de ingezette strategie tot uitbreiding uit te voeren. Met ingang van 23 januari 2009 brengt de Groep vier van haar voormalige
Center Parcs-parken - twee in Nederland (Park Zandvoort en Park Loohorst) en twee in Duitsland (Butjadinger Kuste en Park Heilbachsee) - onder bij Sunparks. Dit heeft tot gevolg dat het aantal parken van Sunparks versneld op acht komt. “Deze Center Parcs parken passen qua voorzieningen, maar zeker ook qua ligging naadloos in het portfolio van Sunparks, omdat ze als gezamenlijke eigenschap hebben dat ze allen in een prachtige, interessante omgeving liggen.”

Daarnaast heeft de Groep het voornemen om in 2011 een nieuw park van Sunparks te openen in het Duitse Bostalsee. De volgende stap is het aankopen van bestaande parken in het middensegment, om deze vervolgens door gerichte investeringen op hetzelfde hoge kwaliteitspeil te brengen als de bestaande parken van Sunparks. Zo moet de capaciteit van Sunparks binnen vijf jaar verdubbelen.

De parken van Sunparks
Alle parken van Sunparks krijgen een viersterren rating. Afgelopen jaar is er 20 miljoen euro geïnvesteerd in het verbeteren van de villas, zwembaden en voorzieningen van de Belgische Sunparks parken. Ook zijn er nieuwe Lake Side villas geïntroduceerd in Sunparks De Haan. Sunparks vormt de beste uitvalsbasis voor dagtrips in de omgeving. Hiervoor worden in de parken speciale geavanceerde Tourist Offices ingesteld met de beste tips op het vlak van cultuur, gastronomie, activiteiten en shoppen. “Vandaar dat het nieuwe internationale Sunparks-merk een nieuw logo en slogan - In the Middle of Everywhere - verdient. Dit verwijst met een knipoog naar de centrale positionering in de streek. Door deze heldere positionering maken wij het onze gasten makkelijker om een verantwoorde vakantiekeuze te maken”, stelt Mennekens

Center Parcs Europe Group
De Center Parcs Europe Group bestaat uit Center Parcs en Sunparks en is onderdeel van de Pierre & Vacances Groep. Pierre & Vacances is Europees marktleider in vakanties dicht bij huis. De Groep bestaat uit acht elkaar aanvullende toeristische producten en diensten:

Center Parcs, Sunparks, Pierre & Vacances, Adagio City Aparthotel, Maeva, Résidences MGM,
Hôtels Latitudes en Citéa. De Pierre & Vacances groep beschikt in Europa over 48.300 vakantie-appartementen en -huizen. In 2007 verwelkomde de Groep ruim 6,9 miljoen gasten en realiseerde in het boekjaar 2007 / 2008 een omzet van € 1.424 miljoen.