Vanaf volgend jaar wordt Sunparks De Haan aan zee omgedoopt tot Center Parcs.
Center Parcs en Sunparks maken deel uit van de Franse toerismegroep Pierre & Vacances. Het bedrijf voert binnenkort veranderingen door in de dubbele merkstrategie, die begin 2009 werd ingezet.
De bedoeling is om de grote merken binnen het concern verder uit te bouwen. In elk land waar de groep actief is, bracht de firma in kaart welke merken de sterkste positie innemen. Zo zal Sunparks zich hoofdzakelijk op de Belgische markt richten, waar het van oudsher een sterk merk is. De Nederlandse en Duitse parken van Sunparks worden ondergebracht bij Center Parcs, omdat hier vooral Nederlanders en Duitsers verblijven. Ook om die reden wordt ‘Sunparks De Haan aan zee' vanaf januari ‘Center Parcs - Park De Haan'.
Typisch Belgisch
‘Het publiek van Sunparks, dat zijn hoofdzakelijk Belgische gasten', zegt Monique Dekking, woordvoerder van Center Parcs Europe.
‘De huidige Sunparks-parken in Oostduinkerke, de Kempense Meren en de Ardennen blijven onder het merk Sunparks opereren. Die drie parken staan bekend als typisch Belgische bestemmingen, elk in een streek met typische kenmerken en aanbod. De campagneslogan die Sunparks in 2011 hanteert, luidt Zoek het niet te ver. Een verblijf in Sunparks is betaalbaar en maakt de zoektocht naar andere vakantiebestemmingen overbodig. In De Haan zien we dan weer veel Duitse bezoekers, vandaar de naamswijziging.'
Bron: Het Nieuwsblad