Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


dinsdag 16 oktober 2012

Center Parcs maakt slim gebruik van de mediamix


Waar vroeger bij Center Parcs 60% van de boekingen nog offline werd gedaan, is dat percentage omgeslagen naar 60% online boekingen. Daarom zoekt Center Parcs nu ook op een andere manier contact met beoogde doelgroepen en maakt daarbij slim gebruik van de kracht van ieder medium in de mediamix.

Center Parcs Europe heeft succes met de keuze voor een crosschannelaanpak. De crosschannelaanpak is ook noodzakelijk, zo vertelt Mira Leensen, e-commerce direct salesmanager Netherlands voor Pierre et Vacances, Center Parcs en Sunparks, aan Tijdschrift voor Marketing, omdat 60% van de boekingen tegenwoordig online plaatsvinden.

Crosschannel
Maar hoe krijg je je doelgroep op de juiste webpagina? Center Parcs loodst internetters bijvoorbeeld via online video's op YouTube richting landingspagina's en de commercials op radio en televisie hebben dezelfde doelstelling. Ook is er aandacht voor print, PR en relevante online displaykanalen zoals social media en Google. Social media vervullen een dubbele functie, in zowel push als pull met bijvoorbeeld een webcarefunctie.

Bron en meer informatie: DM Mediaplein