Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


vrijdag 28 september 2018

Kloppend Hart - Center Parcs

Een gek gezicht was het wel: tussen de etende gasten op badslippers, mensen met nat haar en een handdoek om hun lijf gewikkeld, praatte ik in het Grand Café van Center Parcs in Peer met Vlaming Wouter Lecok, vergezeld door pr officer Jackie van Buuren. Wij zakelijk gekleed, de gasten genietend van een welverdiende vakantie. Dat is echter precies de bedoeling achter de locatie van het contactcenter van Center Parcs, vertelt Lecok. 'Het is belangrijk dat iedereen met een smile op zijn of haar gezicht naar het werk gaat. Dat is het prachtige van dit contactcenter: lopend naar kantoor kom je genietende mensen en spelende kinderen tegen.

Vakantiegevoel
Het contactcenter van Center Parcs ligt op één van de vakantieparken, prachtig gelegen tussen de bossen in Peer bij onze zuiderburen. In een groene omgeving grenst het pand aan een meer met een fontein. Het is daarom wellicht niet zo verwonderlijk dat veel medewerkers op de afdeling met een glimlach op hun gezicht aan het werk zijn. 'Je begeeft je in een omgeving waar mensen vakantie hebben. Dat heeft een heel rustgevende uitwerking op je', aldus Lecok. Het bedrijf hecht erg veel waarde aan medewerkers, vertelt hij, want: 'Zonder medewerkers geen bedrijf'. Dat een vakantiepark gastgericht is, is wellicht logisch, maar volgens Wouter ('ik ben niet 'meneer' ') staan ook de medewerkers centraal. Glimlachend merkt Lecok daarom op dat de collega's zélf nog het beste kunnen vertellen hoe de sfeer is op de werkvloer. 'Ik ben ervan overtuigd dat ze die goed vinden. We zijn met medewerkers bezig – met mensen. Niet met computers, met eentjes of nulletjes. Als iemand zich niet goed voelt, willen we eerst luisteren en kijken wat we daaraan kunnen doen. Voel jij je niet goed, dan kun je geen gasten te woord staan.' Het bedrijf zet gasten op de eerste plek, rap gevolgd door de medewerkers.

Werving & selectie
Nadat een vacature in de krant of op online platformen wordt geplaatst, is het aan de teamleiders. De circa acht kandidaten die op gesprek worden uitgenodigd, krijgen een presentatie van een uur te zien waarin de visie van het bedrijf wordt uitgelegd en wat Center Parcs aan de medewerkers biedt. Er volgt een persoonlijk gesprek met twee teamleiders, waaronder een rollenspel. Lecok (zie foto hieronder) kan zich voorstellen dat sollicitanten hier zenuwachtig voor zijn. 'Maar we hebben elke dag te maken met gasten; we zijn heel humaan. We stellen ze altijd gerust.' Daarna begint de trainingsperiode van twee weken. 'Daar brengt Carine, inmiddels hier 35 jaar werkzaam, ze alles bij. Dat trainen is erg belangrijk: juist omdat we een heel divers product aanbieden. Het is wel het eerste contactpunt met de gasten. Na de training kunnen ze de vloer op.'

Bron en hele artikel: Customer First