Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


dinsdag 11 juni 2019

Merkcampagne Transavia van start "Zeg Ja" - Kopie van Center Parcs?

Vandaag start de nieuwe Transavia brandcampagne 'Zeg Ja!'. Deze campagne bestaat uit een commercial en een daarbij horend 'Zeg Ja' platform, een website waar mensen zich kunnen aanmelden voor boeiende activiteiten.
...
Erik-Jan Gelink (commercieel directeur bij Transavia): "We hebben een hoge naamsbekendheid in Nederland en ook een sterke merkvoorkeur. Om die sterke positie in de Nederlandse markt te behouden én versterken, hebben we gekozen voor deze merkcampagne. We hebben daarbij goed gekeken naar wat onze klanten en potentiële klanten beweegt. Waarom gaan zij op vakantie? Je ziet dat mensen in hun drukke en soms hectische dagelijks leven veel de neiging hebben om 'Nee' te zeggen; 'Het komt niet uit, te druk of te duur…'. Deze campagne moedigt aan om JA te zeggen." Wat als we vaker JA zeggen? Erik-Jan Gelink:"Ons leven wordt zoveel leuker, positiever en spontaner als we samen meer JA zeggen!

Kopie van Center Parcs Campagne?
De thematisering, insteek en redenatie lijkt wel heel erg op de Center Parcs campagne die zelfs met een "Zilveren Lamp" is becroond. Een campage die nog steeds loopt aangezien Center Parcs op de website nog steeds de payoff vermeldt: "Zeg ja tegen wat ertoe doet"
.


'Zeg ja tegen wat ertoe doet' campagne bekroond met Zilveren Lamp'
De eind 2017 gelanceerde campagne 'Zeg ja tegen wat ertoe doet' van Center Parcs en Ogilvy is beloond met een Zilveren Lamp. Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de ADCN awards wonnen zij een prijs in de categorie Film & Video. De campagne motiveert iedereen vaker ja te zeggen tegen elkaar en tegen wat ertoe doet; tijd voor elkaar.Gemiddeld zeggen wij wel 24 keer per dag 'nee' tegen onze kinderen terwijl wanneer wij vaker 'ja' zeggen meer uit het leven kunnen halen. 

Bronnen: