Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


Aanbevolen post

Center Parcs Vakantiebon - tot 250 euro voordeel

Center Parcs Vakantiebon Voor aankomsten in de periode van 6 januari t/m 26 september 2025 m.u.v. schoolvakanties en feestdagen. tot 250 eu...

donderdag 5 januari 2023

Center Parcs filosofie evolueert en dat leidt tot compleet nieuwe visuele identiteit

Vanaf gisteren kreeg Center Parcs een compleet nieuw logo en visuele identiteit. De filosofie die daar achter schuil gaat is een sterkere focus op de beleving van de natuur en omgeving op en rond de parken. Ook de oude slogan ‘echt even samen’ blijft in de basis onderdeel van de merkwaarde, maar wordt verbreed van families naar iedereen met wie je graag op vakantie gaat.

De nieuwe merkbeleving wordt Europa breed uitgerold, waarbij de boodschap in de kern niet verschilt per land (de nadere invulling eventueel wel).

Versterkte focus op natuurbeleving

De kern van de nieuwe positionering is ‘terug naar jezelf’, en daarin speelt de beleving en waardering van de natuur een belangrijke rol. De definitie van ‘natuur’ is vrij breed. Daar kunnen we volgens Andres Neira de Back, Marketing Director bij Center Parcs Europe, veel onder vatten: “Dat is eigenlijk de hele omgeving van een park, met daarin de natuur, het platteland, maar ook de authentieke dorpjes en steden of tradities die in het gebied te vinden zijn.”

De natuurbeleving is overigens geen compleet nieuw onderdeel binnen de Center Parcs filosofie. De oprichter Piet Derksen benoemde het 55 jaar geleden al: de kracht van de verbinding met de natuur. Alle parken zijn inmiddels Green Key gecertificeerd en het natuurlijke aanbod is onderdeel van de communicatie. Met de introductie van de nieuwe huisstijl krijgt de natuurbeleving duidelijk wel een sterker accent.

Hoe dat in praktijk wordt gebracht legt Mark Giethoorn, Managing Director bij Center Parcs Nederland, uit: “Learn, Do, Create: met dit motto in gedachten verwelkomt Center Parcs gasten met een breed scala aan nieuwe ervaringen in of rond de parken. Allemaal zijn ze geïnspireerd op de omgeving en de unieke elementen van elk park. Met ‘natuurbeleving’ als focus nodigt Center Parcs mensen uit om de lokale omgeving ten volle te ervaren tijdens hun verblijf. 

Bron en hele artikel: Pretwerk


Last MinuteMeivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart
Zomervakantie, Herfstvakantie, KerstvakantieVoorjaarsvakantie



Verblijft u liever op een park van Landal, Roompot of EuroParcs