Albron en CenterParcs hebben hun samenwerking verlengd tot 2035. Al sinds 2010 verzorgt Albron van de CenterParcs vestigingen in de Benelux de foodservice (restaurants) en invulling van de supermarkten. Bij de hernieuwde samenwerking is o.a. afgesproken om de diverse foodservice-concepten een nieuwe invulling te geven en qua menu en styling beter te laten aansluiten op de omgeving van de individuele parken.
Lange termijn samenwerking
Met de overeenkomst wordt ‘opnieuw’ een commitment aangegaan voor een langere termijn. En dat is in dit marktsegment van vakantieparken eigenlijk best bijzonder. Beide partijen zullen o.a. investeren in de make-over van alle horecaconcepten, waarbij CenterParcs vooral verantwoordelijk is voor de gebouwen en Albron voor de keuken en de concepten.
Dat de samenwerking al zo lang stand houdt heeft vooral te maken met een gezamenlijke focus. Olivier Garaïalde, CEO van Center Parcs Europa, ligt toe: “Wij hebben met CenterParcs een strategische keuze gemaakt voor een meer duurzame beleving in de natuur. Albron is heel actief bezig met een duurzame toekomst van de foodservice. Op dat punt zitten we helemaal op één lijn. Daarnaast heeft Albron veel meer kennis in huis als het gaat om lekker eten en de beleving die daar bij past. Dat onderdeel besteden we dan ook vol vertrouwen uit aan Albron.”
Foodconcepten ondergaan een metamorfose
CenterParcs heeft zich de afgelopen jaren onderscheiden met bijzondere zwaar gethematiseerde restaurants, zoals bijvoorbeeld Nonna’s (Italiaanse sferen) en Fuego (Zuid-Amerikaans jungle restaurant). Deze waren vooral bedoeld om gezinnen met kinderen te vermaken. Met de nieuwe concepten wordt nog altijd ingespeeld op kindvriendelijkheid, maar dan veel minder zwaar gethematiseerd. Er wordt ook veel meer ingespeeld op lokale thema’s rond de CenterParcs vestiging. Zo komen er veel meer lokale producten op de menulijst te staan. Dat past ook beter bij de strategie waarin aandacht wordt geschonken aan de natuur en de omgeving.
Fonkeling en Da Nonna
Alle huidige restaurantconcepten ondergaan een transitie. In het kort komt het er op neer dat er minder aandacht is voor thematisering en méér gefocust wordt op de regio. De pers krijgt alvast twee ‘concepten in ontwikkeling’ te zien. Zo worden de Fuego restaurants omgebouwd naar een nieuwe formule ‘Fonkeling’. Dit is meteen ook de hoogste kwaliteitsklasse binnen het portfolio. Nonna’s wordt minder kinderachtig maar behoud wel de Italiaanse sfeer onder de naam ‘Da Nonna’
Bron en hele artikel: Pretwerk
Last Minute, Meivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart,
Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie,