Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


woensdag 9 december 2009

Gast laat mening van anderen meewegen

Efteling meest klantvriendelijke organisatie in sector toerisme en recreatie.

Tijdens de verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland van 2009 heeft de Efteling een eervolle vermelding gekregen voor de categorie toerisme en recreatie. Het attractiepark ging binnen de categorie daarmee de vakantieparken van Landal GreenParks en Center Parcs voor.

Robert Visser, operationeel directeur van CenterParcs: “Tevreden zijn na een bezoek aan CenterParcs is voor ons niet genoeg. Dat onze gasten ‘delighted’ raken, dat is onze passie. Het is erkenning voor onze medewerkers en managers die dag en nacht voor onze gasten klaarstaan, dat we zo klantvriendelijk worden beschouwd!”

De mening van anderen telt

Opvallend is het belang van de mening van anderen bij de keuze voor een klantvriendelijk toerisme- en/of recreatiebedrijf. Eén op de vijf ondervraagden baseert hun keuze in deze sector op de ervaringen van anderen. Niet-klantvriendelijke ervaringen zijn zelfs in 4 op de 10 gevallen gebaseerd op de ervaringen van anderen.

De belangrijkste bron voor deze ervaringen is nog steeds persoonlijk contact. In toenemende mate worden deze ook online gedeeld, via sociale media, zoals weblogs, sociale netwerken en reviewsites. In de toerisme- en recreatiesector spelen vooral reviews een prominente rol.

Positieve verhalen in social media versterken reputatie

Ook op andere sociale media, zoals Twitter en weblogs, beïnvloeden meningen en ervaringen van mede-recreanten het keuzegedrag. Voor bedrijven in deze sector is het daarom van groot belang om ervoor te zorgen dat ze positieve ervaringen genereren.

Bron en hele artikel: Marketresponse