Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


donderdag 12 september 2013

‘Blind’ boeken populair

Het zomaar een vakantie of weekendje weg boeken, terwijl volslagen onbekend is waar men terechtkomt, wordt steeds populairder. Uit onderzoek van het wereldwijde hotelmarketingbureau STR Global blijkt bijvoorbeeld dat het aantal ’blinde’ hotelboekingen fors in aantal toeneemt.

Op sites als priceline.com kunnen hotels worden geboekt waarvan de naam onbekend blijft. Ook in Nederland is het aanbod riant. De boeker geeft aan hoe groot het budget is, hoeveel sterren het hotel moet zijn en in welke buurt het moet liggen. Pas na betaling wordt de naam van het hotel openbaar gemaakt en kan men niet meer terug.

„Het is een nieuwe vorm van Vakantieveilingen”, zegt Joris Prinssen van Koninklijke Horeca Nederland. „Het is een manier voor hotels om hun capaciteit aan te bieden.”
....
Bij Center Parcs handelt men precies andersom. Daar weet men wél welke bungalow er wordt geboekt, maar heeft de boeker geen flauw idee in welke plaats die staat. Zelfs het land is onbekend, want de zogenoemde Mysterie Parcs liggen in België en Nederland. Vier dagen voor vertrek hoort de vakantieganger pas of hij naar Limburg, Flevoland, Zeeland, Brabant, Drenthe of de grens over moet naar de Vossemeren of Erperheide. „Het is erg populair”, laat een medewerkster van Center Parcs weten.

Bron en hele artikel: Spits