Afgelopen week werden enkele politici op Twitter ontmaskerd; een groot deel van hun volgers bestond uit nep-accounts. In de verblijfsrecreatie gedragen de bedrijven zich wel netjes. Wel valt op dat een groot aantal ketens van vakantieparken nog weinig werk maakt van een grote twitterlijst. En alhoewel @LandalNl het meest in het nieuws is met bijzondere twittercampagnes, blijkt concurrent @CenterParcs de meeste (echte) volgers te hebben.
Meeste vakantieparken doen weinig met Twitter
Het aantal Twittervolgers wordt vaak gezien als een populariteitsmeting. In de politiek had men er blijkbaar geen rekening mee gehouden dat nepvolgers ontmaskerd konden worden. (zie artikel op www.pcmweb.nl/nieuws/veel-twitter-volgers-wilders-blijken-nep.html) Via de website Twitteraudit kan met vrij grote zekerheid worden vastgesteld of een twitteraar een mens is of een computergegenereerd account. Deze laatste vorm wordt vaak ingezet om het aantal volgers kunstmatig op te krikken.
Bron en hele artikel: Pretwerk