Hoe krijg je als leisurebedrijf meer omzet uit je verkoop van eten en drinken? Dit thema stond gisteren centraal tijdens een Recron-bijeenkomst in het recent geopende House of Leisure in Oisterwijk.
Verzamelgebouw House of Leisure is een voormalige leer(looi)fabriek, waarin veel bedrijven actief zijn die zich richten op de markt voor vrije tijd. Een prima decor om het thema te bespreken, zeker gezien het feit dat steeds meer leisurebedrijven financieel afhankelijk worden van de inkomsten uit de horeca activiteiten.
Vier sprekers waren uitgenodigd om op basis van eigen ervaringen en plannen de circa honderd aanwezige bedrijven in verschillende takken van sport binnen de leisuremarkt te inspireren meer te doen met horeca. Ernest van der Voort, verantwoordelijk vanuit Albron voor de leisureconcepten binnen Center Parcs illustreerde aan de hand van de restaurants Nonna’s en Fuego het belang van het ‘vertellen van een verhaal’ over een concept om zodoende de gast aan de hand mee te nemen in het avontuur van de maaltijd. “Je moet de waar, waardevoller maken,” zei hij en “kijken of je het diepste verlangen van de gast kan opzoeken. Als je er in slaagt om van iets gewoons iets bijzonders te maken door er een verhaal over te vertellen, blijft er een goede herinnering als souvenir achter en dat wil je hebben,” aldus Van der Voort. De nieuwe concepten Nonna’s, grillrestaurant Fuego, het all you can eat-concept Evergreenz, het à la carte-concept Today’s en het Grand Café draaien zeer succesvol binnen Center Parcs. Alleen binnen de Nonna’s restaurants is de omzet met 20 procent toegenomen.
bron en hele artikel: foodclicks