Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


Aanbevolen post

Center Parcs Vakantiebon - tot 250 euro voordeel

Center Parcs Vakantiebon Voor aankomsten in de periode van 6 januari t/m 26 september 2025 m.u.v. schoolvakanties en feestdagen. tot 250 eu...

zaterdag 20 februari 2016

Center Parcs stimuleert bezoekers activiteiten vooraf online te boeken

Het organiseren van een vakantie is meer dan een accommodatie reserveren en de reis naar de bestemming regelen. De activiteiten tijdens het verblijf dienen ook gepland te worden. De vakantieparken van Center Parcs willen gasten stimuleren hun activiteiten vooraf online te reserveren. De consumenten sparen op deze manier kostbare tijd tijdens de vakantie en de leisure-ondernemer kan zo zorgen voor relevantere boodschappen en een betere klantbeleving. Maar natuurlijk ook voor hogere opbrengsten van de dagactiviteiten.

Geschiedenis
Zo'n 30 jaar geleden ontketende Center Parcs een revolutie in de vakantiemarkt in Nederland. Datzelfde gebeurde in het Verenigd Koninkrijk toen het eerste park in Sherwood Forrest was geopend in juli 1987. Als leider in de Engelse markt voor korte vakanties genieten de vakantieparken van de positie door het genereren van een jaarlijkse bezettingsgraad van meer dan 90 procent. Het merk is synoniem geworden voor het aanbieden van een aangenaam kortdurend verblijf in een bosrijke omgeving.

Online marketing
In toenemende mate verplaatst de accommodatieverhuurder de online marketinginspanningen naar de periode voorafgaand aan de vakantie. Niet alleen om het boekingsproces eenvoudiger te maken voor de bezoekers en de medewerkers, maar ook om te voorkomen dat vakantiegangers de gewenste dagactiviteiten of andere potentiële evenementen mislopen, omdat die bij aankomst volgeboekt blijken.

Samenwerking
In samenwerking met Teradata, ontwikkelaar van marketingapplicaties, is het proces in drie stappen verdeeld:
Splitsing van de e-mails per locatie, met de nadruk op activiteiten en promoties;
Modificatie van de e-mails om aandacht te vragen voor verschillende activiteiten en promoties, afhankelijk van de aankomstdata van de gasten;
Opzet van automatische feeds van de databank van Center Parcs en het platform van Teradata om dagelijkse e-mails te activeren.

Bron en hele artikel: Customer Talk