Geschiedenis
Zo'n 30 jaar geleden ontketende Center Parcs een revolutie in de vakantiemarkt in Nederland. Datzelfde gebeurde in het Verenigd Koninkrijk toen het eerste park in Sherwood Forrest was geopend in juli 1987. Als leider in de Engelse markt voor korte vakanties genieten de vakantieparken van de positie door het genereren van een jaarlijkse bezettingsgraad van meer dan 90 procent. Het merk is synoniem geworden voor het aanbieden van een aangenaam kortdurend verblijf in een bosrijke omgeving.
Online marketing
In toenemende mate verplaatst de accommodatieverhuurder de online marketinginspanningen naar de periode voorafgaand aan de vakantie. Niet alleen om het boekingsproces eenvoudiger te maken voor de bezoekers en de medewerkers, maar ook om te voorkomen dat vakantiegangers de gewenste dagactiviteiten of andere potentiële evenementen mislopen, omdat die bij aankomst volgeboekt blijken.
Samenwerking
In samenwerking met Teradata, ontwikkelaar van marketingapplicaties, is het proces in drie stappen verdeeld:
Splitsing van de e-mails per locatie, met de nadruk op activiteiten en promoties;
Modificatie van de e-mails om aandacht te vragen voor verschillende activiteiten en promoties, afhankelijk van de aankomstdata van de gasten;
Opzet van automatische feeds van de databank van Center Parcs en het platform van Teradata om dagelijkse e-mails te activeren.
Bron en hele artikel: Customer Talk