Andres Neira De Back is sinds 2014 Marketing Director bij Center Parcs Europe
Andres Neira De Back is sinds 2014 Marketing Director bij Center Parcs Europe dat (sinds 2003) onderdeel is van het Franse Pierre & Vacances Center Parcs Group. Het gaat om de landen Nederland, Duitsland, Frankrijk en België. We spreken hem over het merk Center Parcs, de (her)positionering, campagnes, purpose en meer.
Wat behelst jouw rol?
Mijn rol behelst veel meer dan alleen marketing en communicatie, maar ook de strategie en customer experience. De combinatie van het merk en de ervaring versterken, maakt het leuk en interessant. Bij Center Parcs kunnen we langer de tijd nemen om iets op te bouwen als het gaat om ons merk.
In 2023 was er de positioneringscampagne om Center Parcs meer als verbinder tussen mens en natuur neer te zetten. Hoe kijk je terug op die campagne en is die geslaagd?
In 2023 is de (nieuwe) merkpositionering van Center Parcs geïntroduceerd met een nieuwe brand identity, het merk is (op)nieuw gepositioneerd met de purpose samen en natuur als belangrijk aspect. Dat heeft zijn effecten gehad. Mensen waarderen dit en hebben nog meer en een beter gevoel daarbij. Het merk Center Parcs wordt als moderner en frisser gezien. Er is daarbij naast marketing, ook geïnvesteerd in het product zelf, zoals in de huisjes.
Ook bij de boekingen zagen we een groei in de afgelopen jaren. Met andere woorden het gaat goed met het merk Center Parcs.
Wat is de gedachte van de campagne Volg je natuur?
De gelanceerde campagne is het voortborduren op wat we in 2023 hebben geïntroduceerd: purpose inspire all to truly connect in nature and eachother, dus om iedereen te inspireren echt verbinding te maken met de natuur en met elkaar. Daarbij hoorde de nieuwe merkidentiteit.
We zijn hard bezig geweest purpose invulling te geven en hebben gebruik gemaakt van heel veel onderwerpen waarmee we die link mee hebben: dus met natuur en jezelf verbinden.
Het mooiste voorbeeld is picnickdagen die groots neergezet zijn. Een voorbeeld hoe je een merk ook in het dagelijks leven invulling kan geven met gebruik maken van de purpose. De picnickdagen waren er ook voor diegenen die niet in onze parken verblijven.
Met de campagne volg je natuur is de boodschap dat je je echte zelf kan zijn en de hectiek achter je kan laten en de connectie met de natuur en elkaar kan maken. Het hart van de campagne wordt gevormd door de merkfilm, waarin een gezin in Center Parcs ontsnapt aan de drukte van alledag, hun ware zelf omarmt en samen geniet van elkaar en de natuur om hen heen. De merkfilm wordt aangevuld met drie ‘mindset-films’ waarin wordt ingezoomd op de specifieke wensen, emoties en individuele behoeften van gasten.
We laten zien hoe de gedachte volg je natuur met de combinatie bij Center Parcs redenen zijn hoe je jezelf kan zijn en daar invulling aan kan geven. Dat is het verhaal dat we willen overbrengen, niet ééndimensionaal verhaal.
Onze kracht is dat we alles in ons hebben voor verschillende doelgroepen, behoeftes en type vakanties en behoeftes. Of je dus actief of passief bent of rust zoekt of juist adrenaline wil hebben, dan kan dat. Dat komt terug in de drie mindsets.
bron en hele artikel: Marketing Report
Last Minute, Meivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart,
Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie,