Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


maandag 24 december 2012

Center Parcs brochure 2013 = voor én door consumenten


Unieke co-creatie tussen Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties en parkgasten
is vanaf nu verkrijgbaar

Center Parcs lanceert vandaag haar nieuwe brochure voor 2013, een unieke co-creatie in samenwerking met consumenten. Ook de bijpassende Center Parcs brochure app is nu verkrijgbaar. De gezinnen die hebben meegewerkt aan dit concept, een primeur in Europa, konden zich via Facebook kandidaat stellen. Uit de meer dan 600 enthousiaste reacties werd een selectie gemaakt waarbij rekening werd gehouden met de sfeer en de doelgroep van de verschillende Center Parcs parken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Deze families werden uitgenodigd voor een redactieweekend om rechtstreeks aan de copywriters en creatieven hun uitleg over het park te doen. Het resultaat, een brochure boordevol persoonlijke ervaringen en interessante tips, laat duidelijk zien wat het verschil maakt tussen een gewone vakantie en een Center Parcs vakantie.

Nu ook als app beschikbaar

Naast deze eerste samenwerking met gasten als redacteur, biedt de 2013 brochure van Center Parcs nog een noviteit: hij is vanaf nu namelijk ook als app voor de iPad verkrijgbaar in de App Store. Center Parcs hoopt met het aanbieden van de brochure in digitale vorm, met onder andere Youtube filmpjes, video’s met impressies van de parken, extra foto’s en de mogelijkheid tot doorlinken, de huidige doelgroepen nog beter te bedienen.

Potentiële gasten kunnen dankzij de app nog eenvoudiger parken vergelijken en een voorselectie maken. Het is zelfs mogelijk direct te boeken met behulp van de app.


Echt verhaal van echte mensen

Paul Geraeds, Marketing Directeur Center Parcs Europe, geeft aan dat het merendeel van de beschrijvingen in de brochure anders is dan wat Center Parcs zelf zou hebben geschreven. De input van de consument is dus enorm. Geraeds beschrijft het proces als volgt: ”Het was voor ons een spannend maar ook heel logisch experiment, want wie kan een park beter aan iemand anders uitleggen dan onze gasten vanuit hun eigen ervaring?

“Wij zagen veel enthousiasme bij de geselecteerde gezinnen en het creatieve team, een mooie chemie. Het is daardoor een brochure geworden met een echt verhaal van echte mensen. Een primeur waar we trots op zijn, vooral in combinatie met de Center Parcs brochure app.”

Bron: Persbericht Center Parcs