Genomineerd zijn in willekeurige volgorde: Daan Koek (PostNL), Judith Franse (Center Parcs) en Mart Postma (Heineken/Amstel).
Eén van hen mag op 31 maart de Award voor Marketing Talent 2016 in ontvangst nemen. De twee anderen krijgen – evenals een selectie van 4 kandidaten die niet in de top zijn geëindigd – een plaats in het MEC Merkmeesters Programma aangeboden. In het programma biedt het MEC hen een jaar lang begeleiding door een CMO uit een andere sector.
De jury staat naast voorzitterschap van Marc Lamers (corporate director marketing & communicatie van Wageningen UR) uit Dorkas Koenen, (CMO Essent), Erik Hoogenhout (Hoofd Marketing en Business Development Van Doorne Advocaten, Notarissen en Fiscalisten) en Jos van Haastrecht (director global brand, digital en communications DSM). Marc Lamers: 'We hebben naar een flinke groep Young Professionals gekeken die hebben laten zien dat ze een visie hebben op het vak en deze ook weten om te zetten in resultaat voor hun organisatie. Innovatie en creativiteit spelen een belangrijke rol in hun aanpak. Een deel is ook heel actief is in het delen van hun kennis en ervaring. Bij de beoordeling hebben we als jury laten meewegen in welke context deze jonge marketingprofessionals werken. Als laatste hebben we gekeken naar de manier waarop de kandidaten zichzelf hebben gepresenteerd: is het origineel, authentiek en wordt de case op een betrouwbare wijze gepresenteerd?'