Center Parcs neemt de 'viezehuisjestest' van de Consumentbond serieus en steekt als eerste van de grote vakantieparken de hand in eigen boezem in plaats van kritiek te hebben op het 'mystery onderzoek'.
..
Center Parcs erkent het probleem. „Ondanks al onze inspanningen blijkt dat de schoonmaak nog altijd niet voldoende is. Wij gaan de trainingen en methoden van onze medewerkers kritisch bekijken en waar nodig bijstellen. Ook zullen we strengere controles uitvoeren", aldus de woordvoerster.
Landal, Hogenboom, Molecaten
Vijf van de dertig onderzochte huisjes zijn van Center Parcs. Ook Landal, Roompot, Hogenboom, Molecaten en andere vakantieparken krijgen er ongenadig van langs van de Consumentenbond. „Het is bar en boos met overal viezigheid. Bah", luidt de keiharde conclusie. Er is volgens de onderzoekers niets verbeterd ten opzichte van vijf jaar geleden.
Landal zegt dat „deze uitkomsten afwijken van wat onze gasten ervaren. Onze bungalows worden volgens de gangbare normen schoongemaakt. De resultaten van het onderzoek zijn buitenproportioneel uitvergroot, waardoor een vertekend beeld ontstaat", aldus de reactie.
Roompot, die vergeefs een kort geding aanspande om publicatie in de Consumentengids tegen te houden, laat weten verrast te zijn door de conclusies. „Schoonmaak blijft mensenwerk. Er kan altijd wel eens wat misgaan. Wij zullen de ingeslagen weg van verbetering van de kwaliteit voortzetten. Bedenk wel dat een vakantiehuisje geen steriele operatiekamer is."
Bron en hele artikel: Telegraaf