zaterdag 29 mei 2021

Center Parcs Port Zelande werkt aan high-tech met een personal touch

Hoe kijkt Marieke Verstraten, general manager van Center Parcs Port Zélande naar de herstart van de recreatiesector en de ontwikkelingen op 'haar' park. De coronacrisis heeft een impuls gegeven aan creatieve technologische toepassingen. 'Een meerwaarde' volgens Verstraten, die er wel voor waakt dat de 'personal touch' behouden blijft.


Marieke Verstraaten is general manager van Center Parcs Port Zélande. Ruim dertig jaar ervaring heeft ze in de hospitality of gastvrijheidsbranche.  Ze studeerde aan de Hogere Hotelschool in Den Haag. Na haar studie belandde ze bij Dierenpark Blijdorp. “Ik droomde er van om bij de Efteling te werken, maar Blijdorp is ook een bijzonder leuk bedrijf gebleken”. Vervolgens was ze vier jaar parkmanager bij Landal GreenParks. Die laatste functie vormde een mooie opstap naar Center Parcs waar Marieke sinds enkele jaren general manager is bij Port Zélande.

Ze ervoer van binnenuit op welke punten de beide merken vakantieparken verschillen. “Bij Landal zijn de gasten meer gericht op de omgeving. Ik werkte bij een zogenaamd beheerpark. In deze beheerstructuur zijn er meerdere eigenaren van vakantiewoningen. Bij deze  organisatorische aanpak ervaar je meer een ondernemersmentaliteit.” Inmiddels is Marieke op en top Center Parcs en heeft ze het uitstekend naar haar zin. “Het is een superleuke baan en ik mag leiding geven aan een team van 350 gemotiveerde medewerkers. Wanneer het nodig is, help ik natuurlijk ook bij de check-in.”

Kern DNA is watersport

“We zijn een familiepark en richten ons op gezinnen met kinderen. Onderscheidend is dat we aan het Grevelingenmeer liggen en bij de Kabbelaarsbank. Het is een van de beste surfplekken van Nederland, vooral kitesurfers komen hier naar toe. Daarnaast zijn we ook het enige park binnen Center Parcs dat een camping heeft met glamping (lodgetenten). De gasten op de camping maken gebruik van de parkfaciliteiten. In de zomer voegen zich hier nog eens 1500 watersporters bij die in de haven een boot hebben liggen. Zij maken eveneens gebruik van parkfaciliteiten als Aqua Mundo , de restaurants en shops”. Watersport is het kern- DNA van het park, afgezien van het surfen kan op het park gedoken worden (er is een duikschool op het park), kunnen er kano’s en roeiboten gehuurd worden. Tenslotte ligt in de haven een rondvaartboot. Gasten kunnen een rondtour boeken waarbij ook zeehonden gespot kunnen worden. “We zijn bijzonder populair bij Belgische en Duitse gasten”.

.....

Wow effect

Concreet is het te zien in de refurbishing van accommodaties in de parken als Heijderbos, Kempervennen, Zandvoort en de Huttenheugte. Maar het komt ook naar voren in innovatieve pilotprojecten als het invoeren en verfijnen van de e-incheck. “We zijn met proeven bezig om gasten van polsbandjes te voorzien waardoor ze geen sleutel meer voor hun accommodatie nodig hebben. Hiermee kunnen ook boekingen voor activiteiten en toegang in het zwembad etc. geregeld worden.  Hoewel vergaande digitalisering, zoals gebruik app’s en QR-codes, zal doorzetten, benadrukt Marieke Verstraaten dat de ‘personal touch’ blijft, want hiermee maak je het echte onderscheid in de beleving van de gast.

Bron en hele artkel: pretwerk


Last MinuteMeivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart
Zomervakantie, Herfstvakantie, KerstvakantieVoorjaarsvakantie



of verblijft u liever op een park van  Landal of Roompot