De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat onderzoek doen naar vermeende misleidende prijzen van accommodaties op vakantieparken en reisorganisaties. Volgens de consumentenwaakhond hanteren deze bedrijven nog te vaak onduidelijke prijzen en worden consumenten bij het boeken geconfronteerd met bijkomende kosten.
...
Uit onderzoek van de Consumentenbond bleek vorig jaar dat bij vakantieparken door verborgen kosten de uiteindelijke prijs van een vakantiehuisje tot €160 meer kunnen oplopen. RCN Vakantieparken en Landal beloofde naar aanleiding van dit onderzoek beterschap.
Center Parcs stelde toen dat het voldoet aan alle richtlijnen en dat het juist streeft naar een volledig transparant prijsbeleid, maar dat sommige kosten niet direct in de prijs kunnen worden inbegrepen omdat ze variabel zijn. Die staan echter wel op de site en kunnen in de bookingtool uitgerekend worden, aldus het bedrijf.
Maar dat is volgens de ACM nog steeds niet transparant genoeg. Het vermelden van bijkomende kosten onder het ’i’-symbool is volgens de ACM zelfs niet toegestaan. De toezichthouder gaat de komende periode controleren op welke manier reisaanbieders hun prijzen vermelden.
...
Bron en hele artikel: Telegraaf
Last Minute, Meivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart,
Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie,