Ogilvy heeft FHV BBDO/Proximity verslagen in de pitch om het Europese account van Center Parcs.
‘Laat ik allereerst zeggen wat níet de reden was om voor Ogilvy te kiezen: bij beide overblijvende partijen was onze absolute overtuiging dat zij het merk in de breedte goed zouden kunnen bedienen,’ licht marketingdirecteur Center Parcs Europe Paul Geraeds toe.
Hij vervolgt: ‘Daarnaast was er zeker sprake van een prima match op persoonlijk niveau bij beide bureaus, zowel met de Amsterdamse als de Parijse vestiging en FHV BBDO had een zeer sterk creatief concept.’
Waarom in de nek-aan-nek race Ogilvy toch won, verklaart Geraeds als volgt: ‘Ogilvy sprong eruit door vanaf het eerste moment te kiezen voor een business benadering alvorens naar merkpositionering en creatief concept te gaan; waar zit de groeipotentie en wat is de beste strategie om die te verzilveren? Zo zie ik het bureau anno nu: de dialoog tussen klant en bureau start met het business issue en niet meer sec met de briefing.’
Bron en hele artikel: http://www.adformatie.nl/nieuws/center-parcs-kiest-ogilvy