Het Business Center van Center Parcs De Eemhof staat aan de vooravond van een grote verbouwing. Zo'n 12,5 jaar geleden is men hier begonnen met services voor de zakelijke doelgroep om de bezetting in de dalseizoenen te verbeteren. Dat doel staat nog altijd overeind. De klantwens is in het afgelopen decennium wel structureel veranderd.
Veranderende klantwens
We spreken met Eelco van Schellebeek, Sales Manager Center Parcs Business Solutions over de veranderende markt. De zakelijke markt heeft de afgelopen jaren flink wat last gehad van de crisis, maar sinds 2017 nemen de boekingen duidelijk weer toe. In de eerste helft van 2019 is er een stijging van 15% zichtbaar van zakelijke boekingen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Er is volgens Van Schellebeek wel wat veranderd in de nieuwe klantwensen: "Er wordt gezocht naar locaties waarbij teams in een huiselijke omgeving samen kunnen zijn. De andere grote verandering is dat er vaker arrangementen worden gezocht waar business en vermaak worden gecombineerd."
...
Bizcation
Waar voorheen werd gefocust op het bieden van de juiste accommodatie en voorzieningen, kijkt Center Parcs tegenwoordig steeds meer naar de doelstelling van de bijeenkomst. Van Schellebeek: "Bij bijeenkomsten waar ontmoeting centraal staat hebben onze locaties een meerwaarde t.o.v. traditionele congreslocaties. Natuurlijk hebben wij ook de voorzieningen voor presentaties en serieus overleg. Maar mensen leren elkaar pas echt goed kennen tijdens een activiteit. Daarvoor hebben wij van alles al in huis. Voor elk gezelschap stelt Center Parcs desgewenst een passend activiteitenprogramma samen: van mountainbiken, zeilen, duiken en blokarten tot bowlen, boogschieten, Adventure Golf, Escape Room en de High Adventure Experience. De combinatie van 'business meets pleasure' wordt sinds vandaag als 'Bizcation' vermarkt bij Center Parcs."
Waar voorheen werd gefocust op het bieden van de juiste accommodatie en voorzieningen, kijkt Center Parcs tegenwoordig steeds meer naar de doelstelling van de bijeenkomst. Van Schellebeek: "Bij bijeenkomsten waar ontmoeting centraal staat hebben onze locaties een meerwaarde t.o.v. traditionele congreslocaties. Natuurlijk hebben wij ook de voorzieningen voor presentaties en serieus overleg. Maar mensen leren elkaar pas echt goed kennen tijdens een activiteit. Daarvoor hebben wij van alles al in huis. Voor elk gezelschap stelt Center Parcs desgewenst een passend activiteitenprogramma samen: van mountainbiken, zeilen, duiken en blokarten tot bowlen, boogschieten, Adventure Golf, Escape Room en de High Adventure Experience. De combinatie van 'business meets pleasure' wordt sinds vandaag als 'Bizcation' vermarkt bij Center Parcs."
Bron en hele artikel: Pretwerk