Nederlanders zijn vorig jaar vaker op korte vakanties geweest, zo blijkt uit het Continu Vakantie Onderzoek 2019 van NBTC-NIPO Research dat traditiegetrouw op de Vakantiebeurs Vakdag wordt gepresenteerd.
Uit het onderzoek van NBTC-NIPO blijkt dat 84 procent van de Nederlanders in 2019 op vakantie ging met een totale besteding van 21 miljard euro. Dit is 3 procent meer dan in 2018. Gemiddeld gingen Nederlanders 2,8 keer op vakantie. Andere noemenswaardige zaken zijn de toename (+5%) van de hele korte vakantie (1 tot 2 nachten) en de stijgende populariteit van buitenlandse vakanties met de trein (+27%).
Uit het onderzoek van NBTC-NIPO blijkt dat 84 procent van de Nederlanders in 2019 op vakantie ging met een totale besteding van 21 miljard euro. Dit is 3 procent meer dan in 2018. Gemiddeld gingen Nederlanders 2,8 keer op vakantie. Andere noemenswaardige zaken zijn de toename (+5%) van de hele korte vakantie (1 tot 2 nachten) en de stijgende populariteit van buitenlandse vakanties met de trein (+27%).
Binnenland
44 procent van de vakanties die vorig jaar gemaakt zijn, gingen naar bestemmingen in Nederland. 'In 2019 hebben Nederlanders zo'n 300.000 meer vakanties van één of twee nachten in eigen land ondernomen dan in 2018. Alhoewel het aantal overnachtingen tijdens vakanties in eigen land is afgenomen zijn Nederlanders wel meer gaan besteden. In totaal hebben Nederlanders in 2019 3,2 miljard euro uitgegeven aan binnenlandse vakanties. Vakantiegangers gaven meer geld uit in een kortere vakantieperiode in vergelijking met 2018', aldus Marieke Politiek, directeur NBTC-NIPO Research.
Bron en hele artikel: Travmagazine