donderdag 1 juli 2021

Center Parcs over brandings tijdens corona

 Het marketingteam van Center Parcs leefde in het coronajaar van de ene naar de andere persconferentie. De brandingactiviteiten bleven laag, maar de periode bleek leerzaam voor het team.

Als onderdeel van een internationaal concern heeft Center Parcs afgelopen jaar alle denkbare dynamieken van een markt kunnen ervaren. Bovendien moesten de marketeers daar constant op inspelen.

Tijdens Emerce Conversion vertelt Henri Otterspeer, Group Online Media Manager, hoe men programmatic advertising inzette. “Er zijn parken een tijd helemaal gesloten geweest en er waren situaties waarin in verschillende landen verschillende regels golden. Inmiddels hebben we overal de relaunch campagnes weer achter de rug.”

In de slechtste coronamaanden werd veel minder geïnvesteerd in branding, maar ook bij social media en programmatic krompen de budgetten aanmerkelijk. “Momenteel zie je juist dat mensen super last minute boeken. Niet meer één of twee maanden van tevoren, maar voor de maand zelf. Eerst wilde men enkel een cottage, nu zoeken ze weer de ervaring.” Zelfs het doel van het parkbezoek wisselde per periode.

Bron en hele artikel: emerce


Last MinuteMeivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart
Zomervakantie, Herfstvakantie, KerstvakantieVoorjaarsvakantie



of verblijft u liever op een park van  Landal of Roompot