Center Parcs - inmiddels alweer 20 jaar onderdeel van het Franse Pierre & Vacances - wil de komende jaren buiten Nederland nieuwe parken exploiteren en groeien. In Nederland moet de groei vooral uit modernisering van het product en een betere dienstverlening komen. CHRO Marcel Berghuis belicht de gevolgen van de nieuwe strategie voor het HR-beleid.
Nederland heeft met ruim 130.000 vakantiewoningen vermoedelijk de hoogste vakantiehuisjesdichtheid ter wereld. Center Parcs liet tien jaar geleden al eens weten dat het in Nederland niet verder met nieuwe parken wilde uitbreiden. Tegelijkertijd heeft het bedrijf z'n groeiambities nooit willen opgeven. Maar hoe die groei dan wel te bereiken?
Sinds begin 2021 heeft het moederbedrijf van Center Parcs een nieuwe strategie, die op die vraag antwoord geeft. Voor Center Parcs betekent de strategie dat het bedrijf zich op drie zaken gaat richten, zegt Marcel Berghuis, sinds augustus vorig jaar CHRO van Center Parcs Europe. In de eerste plaats komt er meer accent te liggen op het innoveren en upgraden van het product.
Op de tweede plaats richt men zich met het bieden van duurzaam toerisme op maatschappelijk verantwoord ondernemen. In de derde plaats wordt het businessmodel verder 'uitgerold', dat wil zeggen dat er nieuwe parken in Frankrijk en Duitsland geopend gaan worden, en dat geografische groei naar nieuwe landen als Denemarken meer aandacht gaat krijgen.
Flinke upgrade
Wat de eerst pijler betreft: "Center Parcs bestaat al vijftig jaar. Onze voorzieningen waren vaak behoorlijk gedateerd", zegt Berghuis. "Vandaar dat we voor een flinke 'upgrade' hebben gekozen, zowel in Nederland als in België, Duitsland en Frankrijk." De komende jaren wordt er 650 miljoen euro geïnvesteerd in de parken en worden de accommodaties, attracties en faciliteiten geüpgraded.
Bron en hele artikel: CHRO
Last Minute, Meivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart,
Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie,