Center Parcs is door de jaren heen uitgegroeid tot een begrip in Europa, met parken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Veel Nederlanders delen nog altijd mooie en dierbare herinneringen aan een midweek in Sporthuis Centrum, dat in 1986 werd omgedoopt tot Center Parcs. In de afgelopen decennia groeide het bedrijf uit tot Europees marktleider in de recreatiesector. Center Parcs was de eerste speler in de recreatiesector die een nieuwe manier van vakantie vieren introduceerde: dichtbij huis, maar toch even lekker weg. Center Parcs viert haar 50e verjaardag in mei, waarbij zij niet alleen terugkijkt, maar ook vooruitblikt op de innovaties die in de komende jaren voor de deur staan.
Onvergetelijke vakantieherinneringen
“Hele generaties zijn met Center Parcs opgegroeid en hebben onvergetelijke herinneringen aan een verblijf in één van onze parken. Zo kunnen veel mensen zich de jaren 70 nog herinneren, toen veel huisjes waren voorzien van zitkuilen: een moderne vorm van gezelligheid die vanuit de parken van Sporthuis Centrum haar weg vond naar veel Nederlandse huiskamers. In de decennia daarna deden andere innovaties, zoals het subtropisch zwemparadijs – de Aqua Mundo- de wildwaterbaan en recentelijk de Center Parcs app en flexibele aankomstdagen hun intrede”, vertelt Andres Neira de Back, Directeur Marketing van Center Parcs Europe. “Ook in de toekomst blijven we innoveren. We investeren in bestaande én nieuwe parken en slaan onze vleugels ook in de komende jaren uit. Allemaal om ervoor te zorgen dat onze gasten optimaal van hun vakantie genieten en dus ‘echt even samen’ kunnen zijn. Het 50-jarig jubileum is een mooie aanleiding voor een terugblik en om herinneringen met elkaar uit te wisselen. We zijn dan ook erg benieuwd naar de vakantiebelevenissen en verhalen die mensen via 50jaar.centerparcs.nl de komende maanden met ons zullen delen.”