Grote aanbieders van vakantiehuizen als Center Parcs, Landal en Roompot vermeldden hun prijzen tot voor kort niet helder inclusief alle bijkomende kosten, terwijl dit eigenlijk wel zou moeten. Op last van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) hebben ze hun prijsweergaves moeten aanpassen.
Het gaat bijvoorbeeld om schoonmaakkosten, een extra bedrag voor bedlinnen of toeristenbelasting. Die waren niet overal in de prijs opgenomen. In plaats daarvan werden ze apart vermeld onder een zogenoemd i-symbool. Volgens de ACM was dit voor consumenten onduidelijk.
Ongezien
Onderzoek van de consumentenwaakhond wijst uit dat de meeste mensen de informatie onder het i-symbool helemaal niet zien. Slechts 15% van de consumenten zou erop klikken. Toen de ACM de websites van een aantal aanbieders van vakantiehuizen controleerde bleek vervolgens dat bij alle partijen aanpassingen in de prijsweergave nodig waren.
bron en hele artikel: Telegraaf
Last Minute, Meivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart,
Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie,