Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


zaterdag 24 juni 2017

Het ontbijtje als trend – en een beter rendement

Uit de cijfers van het Food Service Instituut Nederland (FSIN) blijkt dat Nederlanders steeds vaker buiten de deur eten en dat ook het ontbijtje steeds vaker buitenshuis genuttigd wordt. Slaat deze trend ook over op de vakantieparken?

De hardware, in de vorm van restaurants, is al aanwezig. Het ontbijt kan zorgen voor een hogere bezetting. In de parken van Center Parcs wordt al specifiek ingespeeld op het ontbijtmoment. Ernest van de Voort, manager marketing en concepts bij Albron (Verzorgt o.a. de foodservice van Center Parcs) is bij deze ontwikkeling betrokken en wil graag een toelichting geven…

Ontbijttrend recreatiebedrijven?
In steden zie je steeds meer mogelijkheden om een ontbijtje buiten de deur te nuttigen. Herkennen jullie deze behoefte ook bij recreatiebedrijven?
Van de Voort: “Wij zien deze beweging vrijwel dagelijks in onze Starbucks outlets op verschillende universiteiten in Nederland. Deze beweging is eigenlijk al enige tijd aan de gang. Met name de millennial generatie (geboren tussen 1980-2000) voert deze beweging aan. Daar waar eerdere generatie vooral de voorkeur gaf aan ‘liquid breakfast’ (snelle, vaak vloeibare en gezonde drinkontbijt oplossingen thuis of onderweg) geeft de Millennial generatie er de voorkeur aan vaker buiten de deur te eten, en dus ook te ontbijten. Ze zijn daarnaast selectief in wat ze eten (kwaliteit en voedingswaarde).”

Bron en hele artikel: Pretwerk