Binnenkort bestaat Center Parcs 50 jaar. Begonnen als Sporthuis Centrum, volgt in 1986 de naamsverandering in Center Parcs. Op 16 september 1996 werd het huidige logo geïntroduceerd en werd er dus na 10 jaar afscheid genomen van het oude logo. Maar wat was het verhaal achter het vernieuwen van het logo?
- deel 1: Waarom verandert het logo?
- deel 2: Hoe kwam het logo van Center Parcs tot stand – De logo’s die het niet haalden.
- Vandaag deel 3: Het logo van Center Parcs.
Het logo van Center Parcs
Center Parcs staat voor kwaliteit. Dat is één van de belangrijkste signalen, die het nieuwe logo uitzendt. Die gedachte komt haarfijn overeen met de achtergrond van Plan Cocon. Hiermee gat Center Parcs zich nog meer van de concurrentie onderscheiden door vernieuwing en verbetering van service en faciliteiten.Waar staat het logo van Center Parcs voor:
- In elk seizoen de kleur van de lente
- het blad staat voor rust en natuur
- Zo vrij als een vogel
- De vogel symboliseert vrijheid en ontspanning
- Tijd voor elkaar en tijd voor jezelf, alles kan, niets moet
- Het lettertype en kleur benadrukken de kwaliteit van het product.
- De warme, vrolijke oranje lijn bezorgt het nieuwe logo de finishing touch
- het herinnert de gasten aan speelse elementen zoals water en golven en aan het vele plezier dat zij bij ons beleven
Last Minute, Meivakantie, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart,
Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie,