maandag 22 juni 2020

Loyaliteit opbouwen; zo doet Center Parcs dat!

Wie vindt korting nou niet leuk? Dagelijks worden wij allemaal geconfronteerd met kortingen en acties waarmee bedrijven ons proberen te binden. Doordat tegenwoordig bijna elk bedrijf hier mee bezig is, is het als bedrijf zijnde haast niet meer mogelijk om niet in deze trend mee te gaan. Dit doen bedrijven door bijvoorbeeld loyaliteitsprogramma’s te ontwikkelen voor hen gasten. Zo ook vele campings en bungalowparken in Nederland.

Loyaliteitsprogramma Friends

Zo heeft het welkbekende Center Parcs het loyaliteitsprogramma genaamd Just for Friends ontwikkeld. Trouwe gasten profiteren bij Center Parcs  automatisch van bijzondere voordelen. Een aantal van die voordelen waar gasten door worden aangetrokken zijn:
  • Early Check-in: In alle rust aan je vakantie beginnen? Meld tijdens je boeking of via de gratis Friends-reserveringslijn dat je vroeg – vanaf 13.00 – wil inchecken;
  • Welkomstverrassing: Bij aankomst ligt er een leuk welkomstgeschenk voor je klaar;
  • Shopkorting: Wat is er leuker dan shoppen met korting? Als Friend krijg je in de Market Dome korting op een gedeelte van het assortiment.
..
Center Parcs  probeert ook de loyaliteit van hun gasten te vergroten door het gebruik van sociale media. Door vele berichten te posten op Facebook en Instagram zorgt het bedrijf voor veel engagement tussen de gasten en het bedrijf. Center Parcs krijgt gemiddeld veel reacties onder hun posts. Zij proberen via deze berichten gasten te overtuigen, te motiveren en te voorzien van acties om één van de parken te bezoeken.

Doordat Center Parcs doet aan een loyaliteit programma en zich goed profileert op de fug1sociale media kanalen, bouwt het bedrijf gasten binding en gasten vertrouwen op. Op deze manier wordt er meer mond-tot-mond reclame gecreëerd door de gasten en zullen er meer herhaal boekingen plaats vinden. Hierdoor worden er nieuwe klanten gegenereerd en ontstaan er lange termijn relaties tussen de gast en Center Parcs. (Visser & Sikkenga, 2013)