Center Parcs Bungalowparken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen


dinsdag 13 december 2016

Beeldmateriaal dat voor beleving zorgt: CenterParcs.nl

In november 2016 heeft WUA een onderzoek uitgevoerd naar het online oriëntatiegedrag van consumenten die op zoek zijn naar een leuke locatie voor een weekendje weg.

Omdat er ontzettend veel aanbod is op het gebied van accommodaties om te overnachten, zien we in de top 3 in het onderzoek naar de oriëntatie op een overnachting de grotere vergelijkingssites terug: Booking.com (61 punten), Trivago.nl (61 punten) en Weekendjeweg.nl (63 punten). Alle drie de sites liggen dicht bij elkaar als het aankomt op de Web Performance Score. Weekendjeweg.nl weet knap de leiding te nemen vanwege haar hoge vindbaarheid (42% van de respondenten bezoekt de site) en haar sterke score op de thema’s Look & Feel, Aanbod en Merk.

Hieronder zullen we twee voorbeelden geven van websites die goed gebruik maken van beeldmateriaal om de klantreis optimaal te ondersteunen: de slimme inzet van passend beeldmateriaal zorgt voor een prettige klantbeleving.

....

Naast vergelijkingssites komen er in het onderzoek ook de nodige directe aanbieders van accommodaties voor. Centerparcs.nl steekt hier met kop en schouders boven de concurrentie uit.Wat directe aanbieders onderscheid van vergelijkingssites is vaak de grootte van het aanbod. Centerparcs.nl maakt juist slim gebruik van haar kleinere aanbod door haar beeldmateriaal extra breed in te zetten. Hierdoor matcht de site gelijk met het gevoel waar de bezoeker naar op zoek is: ontspanning. Of zoals een van de respondent in het onderzoek het zegt: ‘De uitstraling met deze foto’s geven je een vakantiegevoel!’. De kwaliteit van de foto’s wordt vaak genoemd en geroemd. Hierdoor lijkt de klant goed in staat zich een voorstelling te maken van de ervaring in een van de parken van Centerparcs: ‘Prachtige foto’s en afbeeldingen. Je krijgt meteen zin om er naar toe te gaan. ‘

Bron en hele artikel: WUA